Te koop
Merk en model: Sinn EZM2 Hydro
Diameter: 41mm
Leeftijd: 2003
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): November 2025
Factuur en/of certificaat: Sinn Servicefactuur juli 2026 (service beurt bij Sinn a €320)
Originele doos en/of eventuele accessoires: Sinn service pouch
Verzendkosten of afgehaald: voorkeur persoonlijk, ophalen omgeving Hilversum of Amsterdam - verzenden kan natuurlijk ook (€17 incl. verzekering)
Conditie (krassen, werking etc): zeer nette staat, gezien de leeftijd- zie onder voor verdere beschrijving
Soort uurwerk en kaliber: ETA Quarz 955,312
Vraagprijs: 1850 euro (in principe vast)
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Heb je interesse? Klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.
Meer foto’s beschikbaar!
Sinn EZM2 Hydro
Toch wel iconisch model van Sinn uit de EZM lijn.
In productie van ca. 1999 tot ca. 2005.
Wat dit duikhorloge natuurlijk zo interessant maakt is de olie: het horloge is gevuld met olie waardoor de wijzerplaat onder extreme hoeken nog leesbaar is, alsmede dat het onderwater bijna geen last heeft van reflectie. Dat ie 5000m (!) waterdicht is is natuurlijk ook verrekte handig ;-).
Deze EZM2 Hydro is net terug van Sinn Frankfurt, waar het een servicebeurt en natuurlijk een nieuwe batterij heeft gekregen - het horloge is dan ook weer helemaal fris voor vele jaren draagplezier (levensduur batterij gemiddeld 7 jaar).
Gemonteerd is een nieuwe Sinn armband met bijbehorende Sinn sluiting (20mm).
De kast is in uitzonderlijk nette staat gezien de leeftijd.
De lug op 7 uur heeft kleine gebruikssporen maar vallen nauwelijks op. De lugs aan de onderzijde hebben bijvoorbeeld geen tot minimale gebruikssporen.
De rand tussen de kast en de bezel heeft heel kleine gebruikssporen van wisselen van de bezel - om de pols zie je dit niet.
De bezel zelf ziet er nog heel fraai uit.
Ook het glas is nagenoeg perfect.
Al met al een heel goede EZM2.
Prijs horloge plus bandje is € 1.850
Kenners weten dat EZM2’s niet vaak voorbij komen en dat de marktprijzen erg vast zijn.
Het horloge is in Hilversum of omgeving te bezichtigen.
Versturen is natuurlijk ook mogelijk.