Sinn EZM2 te koop op TZ-UK

Zover ik weet de enige die in een jaar te koop is aangeboden (met de zwarte bezel, welteverstaan): Sinn EZM2 Hydro.

Ik heb geen verbinding met de verkoper - ik heb zelf wel zo’n EZM2. En -voor wat het waard is- het is het horloge dat ik als laatste zou verkopen, ook al is het quartz.

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=186912

Menno

ik weet vraag en aanbod … maar goedkoop vind ik hem in ieder geval niet.
wel een leuke klok en als je er perse in wilt hebben …:slight_smile:

Zit wel een luchtbelletje in de olie, maar volgens mij komt dit wel vaker voor bij dit type Sinn.
Wel een prachtig horloge.

Wat een lelijke kras op het glas!
Zou ik helemaal gek van worden ::o

Met die luchtbel kan je hem ook als waterpas gebruiken, misschien best handig :wink: Maar die kras, nee.

Bij zo’n kras vraag ik me altijd af hoe je het voor elkaar krijgt :S Je moet toch een behoorlijk tik uitdelen om zo’n lange kras op saffier te krijgen (toch?)

Marco-T Schreef:

Bij zo’n kras vraag ik me altijd af hoe je het
voor elkaar krijgt :S Je moet toch een behoorlijk
tik uitdelen om zo’n lange kras op saffier te
krijgen (toch?)

Heeft de EZM2 niet ook een AR-coating? Die is een stuk makkelijker te krassen.
Echter, als ik de kras zo zie lijkt het inderdaad echt op het saffierglas te zitten.

Ik heb laatst een topic gezien op TZ-UK, waar iemand het voor elkaar had gekregen het saffierglas van een Damasko volledig te verbrijzelen… Daar moet je volgens mij ook best wat moeite voor doen :smiley:

Ik heb de post gevonden.

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=186151&p=1882631&hilit=shattered#p1882631

Die luchtbel moet er in principe bij kamertemperatuur uit zijn.

Als er eenmaal lucht in zit zal die bel in omvang varieren met de temperatuur maar natuurlijk niet verdwijnen. Dat zou alleen met een vacuumbel kunnen gebeuren bij varierende omgevingsdruk. De Sinn is waarschijnlijk gevuld met een dunne siliconenolie die nauwelijks een dampbel kan vormen.

JTrapman Schreef:

Ik heb laatst een topic gezien op TZ-UK, waar
iemand het voor elkaar had gekregen het
saffierglas van een Damasko volledig te
verbrijzelen… Daar moet je volgens mij ook best
wat moeite voor doen :smiley:

Valt enigszins mee. Saffier is brozer dan bijv. plexi, het zal bij een flinke tik aldus eerder kapot gaan.

De EZM2 die ik ooit uit had ontving ik met een luchtbel en na 1 dag dragen was deze weg.
Verkocht de mijne later voor geloof ik 350 euro en was daar blij mee.
Dat waren nog leuke prijzen :slight_smile:

Marz Schreef:

De EZM2 die ik ooit uit had ontving ik met een
luchtbel en na 1 dag dragen was deze weg.
Verkocht de mijne later voor geloof ik 350 euro en
was daar blij mee.
Dat waren nog leuke prijzen :slight_smile:

Voor €350 wil ik best de EZM2 eens proberen :wink:

Marz Schreef:

De EZM2 die ik ooit uit had ontving ik met een
luchtbel en na 1 dag dragen was deze weg.

Die lucht kan niet ontsnappen uit dat mooie horloge. Die lucht zit dan weggedoken in het mechaniek tussen wat tandwieltjes, wellicht als enkele kleine belletjes

staat er nu ook 1 op ebay …voor nu nog €410,-

ik ben er net uit dat ik hem zelf niet hoef … na al teveel bekendheid zal de prijs nog wel wat stijgen :wink:

ik heb net wat anders leuks gekocht :smiley:

seamaster Schreef:

staat er nu ook 1 op ebay …voor nu nog €410,-

ik ben er net uit dat ik hem zelf niet hoef … na
al teveel bekendheid zal de prijs nog wel wat
stijgen :wink:

ik heb net wat anders leuks gekocht :smiley:

Vertel? :slight_smile: