Hoe kan het dat sommige kunststof beklede horlogedozen van hetzelfde merk wit uitslaan.
Heeft dat met oudheid te maken?
De meeste dozen blijven goed maar enkele slaan wit uit. Als je goed kijkt is het zachte kunststof (bekleding) ook craquelé hierbij.
Als je het afneemt met een vochtige doek gaat het eraf maar komt toch weer iets terug.
Wat kun je doen om dit te voorkomen of te herstellen?
Plaatje?
Standaard Cartier en omega dozen waren, in ieder geval tot voor kort, niet veel beter. Ook als je ze niet gebruikte, ging de kwaliteit rap achteruit.
Advies: originele doos niet gebruiken en zo goed mogelijk bewaren en een mooi alternatief kopen. Ben zelf erg gecharmeerd van het spul van @BulangAndSons: erg stijlvol en kwalitatief prima in orde.
Ik herken deze conclusie niet tav Sinn dozen.
Hier zijn ze allemaal OK. Maar ze staan wel in droge opslag.
Om te bewaren in plastic vacuüm zak verpakken en in het donker wegzetten, om te blijven gebruiken op een droge plaats wegzetten waar de luchtvochtigheid niet boven de 40% uitkomt.
Heb zelf goede ervaringen met een oude koelkast en/of vriezer.
Wel op letten dat de deurrubbers nog goed afsluiten.
Doe je dit zelf ook?
De vacuumzak methode gebruik ik wel voor diverse spullen die niet mogen verdrogen, verkleuren etc.
In de oude koelkast bewaar ik ook diverse spulletjes die niet vochtig mogen worden, werkt prima.
De kasten van Frigidaire genieten dan we voorkeur.
Heb 15 Sinn binnen en buiten dozen.
Altijd bij elkaar en slechts enkele hebben het en de rest niet.
Was erg benieuwd naar hoe je dit kon herstellen zodat de witte uitslag weg blijft en if weg kunt halen.
Beste collectie heb je dan
Deze methode ken ik niet.
Maar is om te voorkomen dat ze wit uitslaan en craquelé worden.
Was ook benieuwd naar hoe je dit kunt herstellen, die witte uitslag er definitief vanaf halen. Craquelé weghalen zal niet kunnen.
De dozen werden overigens niet gebruikt en stonden ook in het donker. Wellicht toch te vochtig.
Blijft vreemd dat slechts een paar dit hebben.
Trouwens van de rode Omega dozen, die hebben dit ook, plakken stukjes aan de buiten doos vast.
Dank je.
Ben wel een Sinn liefhebber
Deze is wel 1 van de meest bijzondere.
103 ST Roberto uitvoering.
Slechts 50 van gemaakt.
Heel gaaf!! Ik ben een Sinn newbie. Volgende week ligt er een EZM3 op mij te wachten