Sinn met gestripte schroefdraad(van schroefkroon)

Hallo,

vandaag kreeg ik deze Sinn in mijn handen met de vraag of ik ze kon vertellen waarom de kroon niet op de schroefdraad wilde schroeven.
Ik zag meteen dat de schroefdraad compleet van het busje waar de kroon op wordt geschroefd was gestript. Is dit iets wat vaker voorkomt bij Sinn. Ik kon op enkele zeer kleine deukjes in de bezel geen enkele schade vinden welke kan duiden op een grote klap.

Nu is de vraag, hoe heeft dit kunnen gebeuren?
Daarnaast zou ik erg graag willen weten of en waar dit gerepareerd kan worden. Ik denk dat de bus met schroefdraad vervangen moet worden.

Alvast bedankt!

Ik denk dat je Kroon EN tube moet vervangen… als de draad in de kroon ook beschadigd is, dan kun je er wel een nieuwe tube inpersen… maar die draai je dan ook in no-time naar de gallemiezen…

Te enthousiast vast gedraaid? Scheef vast gedraaid? (Lijkt me praktisch onmogelijk)

Jeffreyh1984 Schreef:

Te enthousiast vast gedraaid? Scheef vast
gedraaid? (Lijkt me praktisch onmogelijk)

kweenie of t onmogelijk is, maar heb ook wel es dat t aandraaien in t begin stukje niet soepel aanvoelt. ik draai dan voorzichtig terug en begin da opnieuw. bij hardnekkig doordraaien had ik t gevoel alsof je toch echt iets kapot maakt.

hoorde ook iets v doordraaien vd kroon?

Meestal moet je dan echt wel scheef draaien om iets er scheef op te krijgen en daar zit dat de kroonbeschermer in de weg. Hoewel het draad van de kroon natuurlijk wel ontzettend fijn draad is.

Wat ook nog kan is te hard drukken bij het aandraaien van de kroon. Dan is het draad ook zo weg natuurlijk. Zodra hij pakt moet je stoppen met de kroon naar binnen drukken en alleen nog maar draaien.