Sinn-modellen voor de Japanse markt

Afgelopen week viste ik net achter het net op zoek naar een Sinn Military II, een model dat officieel alleen in Japan wordt verkocht, maar via Duitse kanalen wel te vinden is. Gelijkertijd plaatste iemand op een ander forum een serie foto’s van Sinns die uitsluitend (…) voor de Japanse markt gemaakt worden.

Ter lering en vermaak!

Menno

Sinn Military II; 366.000 yen/ 3255 euro; in Duitsland voor 2250 euro

Sinn 556 met bruine wijzerplaat; 155.400 yen

Sinn 556 LE (150 st). Zover ik weet ook voor 155.400 yen

Sinn Military ‘W’; LE (50 st); 336.000 yen

Sinn 103 Meisterbund; 308.400 yen

1 like

Beide Militairy modellen zijn erg mooi!

Met die subdials op 9 en 12 uur! Dat heb ik altijd mooi en anders gevonden :~

De Military II is me een jaar of 2 geleden aangeboden door een Sinn Depot voor 1750 euro…vond hem toen niet zo heel bijzonder, met name de ribbeltjes op de kroon en drukkers maken het rommelig.
Kastvorm is identiek aan de 757, echter niet getegimenteerd.

De military W is mooi.

Wow de military W kende ik nog niet.
De military II blijft mijn grail op Sinn gebied.
Jammer dat ze alleen in Japan worden uitgebracht.

Ik vind de bruine 556 echt super, als ik hem een keertje tegen kom koop ik hem (tu)

Wat grappig dat je er over begint.

Ik heb een informatie paket opgevraagd bij Sinn, en tot mijn verbazing zat er een complete Japanse folder in, wel erg grappig, maar niet erg leesbaar.

Wow die Military II is vet.
Wel even de wijzerplaat omdraaien zodat de pushers aan de goede kant zitten :slight_smile:
Zou dat trouwens zomaar kunnen?

Koenta Schreef:

Wow die Military II is vet.
Wel even de wijzerplaat omdraaien zodat de pushers
aan de goede kant zitten :slight_smile:
Zou dat trouwens zomaar kunnen?

Lijkt me wel. Volgens mij is het puur het uurwerk (+ wijzerplaat) met 180 graden omdraaien. Ik heb een keer gelezen dan iemand van een normaal horloge een lefty had gemaakt, maar ik weet niet of het met een chronograaf ook mogelijk is. Je hebt dan natuurlijk wel het probleem dat de pushers aan de rechterkant van het uurwerk zitten ipv aan de linker…

Oef! Die Military’s! X(

Die sinn 103 Meisterbund vind ik wel tof… moet alleen op staal!

een 556 in het wit is ook wel apart :slight_smile:

Dit is er eentje speciaal voor de Mazda MX5 Karai

Thehaguedragon Schreef:

Oef! Die Military’s! X(

ja die zeker, maar de 103 Meisterbund vind ik ook super!

leuke modellen (tu)
als ze speciaal voor japan gemaakt worden hadden ze er eigenlijk ook wel een aangepaste datum schijf in mogen plaatsen :wink:

Mooie horloges, en niet verwacht, maar die voor de Mazda is gemaakt vind ik het mooiste van het stel.

Alleen die prijzen hé :frowning: