Sinn of Fortis

Geachte horlogeliefhebbers,

Ik ben van plan om in de zomer een nieuw horloge aan te schaffen van max. 1700 euro. Nu twijfel ik tussen een Fortis B-42 Fliegerchronograph (dezelfde als van de week op het forum langskwam als de nieuwe aanwinst van raaf) en een Sinn 903 st. Navigations chronograph met zwarte wijzerplaat.

Welke zouden jullie adviseren en waarom?

Groet,

Alexander

twee totaal verschillende horloges om te zien. Of voor beide sparen of jezelf gewoon heel hard afvragen welke je echt de mooiste vind.

Mij spreekt het ontwerp van beide wel aan, zowel de B42 als de 903 vind ik een mooi horloge.

Goeie vraag. Ik vind beide mooi. En ja, met de kwaliteit van beide is ook niets mis, dus daar hoeft je keuze niet van af te hangen.
Probeer eens van beide horloges een exemplaar van dichtbij te bekijken, misschien wordt de keuze dan al wat makkelijker.

Alle twee mooi.

Maar een Sinn is wel waardevaster,en een servicebeurt is een stuk goedkoper.

Waardevaster, kijk dat vind ik een goeie! Ik begin nu toch wat meer naar de Sinn te neigen, ook al is het model eigenlijk gewoon een kopie van een Breitling (daarom wilde ik in eerste instantie wat anders). Het blijft een mooi horloge

Het is niet echt een kopie, Toen Breitling failliet was heeft Helmut Sinn de rechten overgenomen van hen.

Waardevastheid moet geen argument zijn bij het kopen van een horloge vind ik, zoiets koop je op gevoel.
Daarnaast is het overgrote deel van alle horloges sowieso een slechte belegging.

Marc78 Schreef:

Waardevastheid moet geen argument zijn bij het
kopen van een horloge vind ik, zoiets koop je op
gevoel.
Daarnaast is het overgrote deel van alle horloges
sowieso een slechte belegging.

Waardevastheid en belegging zijn twee verschillende dingen.

Waardevastheid is als je het horloge verkoopt dat je niet teveel op de aanschafprijs hoeft in te leveren.

Belegging is dat als je het horloge verkoopt dat je er (hoopt) winst op te maken.

Tja, aan mijn zwaar bevooroordeelde mening heb je denk ik weinig…Fortis zeg ik! :smiley:

Sinn is ook heel mooi, maar toch…nogmaals, fortis! :wink: