Sinn only (Deel 1)

Het lijkt me dat als je dat advies van de fabrikant krijgt, je dat serieus mag nemen.
Zo eenvoudig is dat dus.
(Of was het de portier die dat zei :wink:)

1 like

Dat is mijn mening ook. Hoewel het subjectief is wat goed lopen is. Mijn 104 loopt zonder beat error en een goede amplitude, maar wel +15s per dag.

Ik vind dat zelf prima. Die 15 seconden vind ik absoluut niet spannend. Maar sommigen zullen daar wel over vallen.

Kortom, krijg je issues is het vroeg genoeg.

Het advies wat ik van een (ervaren) horlogemaker kreeg was: Als hij qua nauwkeurigheid niet afwijkt van de specificaties en ook de gangreserve gelijk is aan de opgegeven waarde dan mag je best een jaartje langer wachten.
Maar ongetwijfeld volgen er hieronder afwijkende meningen van minstens zo betrouwbare bron…

Hoi, ben eindelijk zo wijs geworden om Sinn aan te gaan schaffen. Zit te twijfelen tussen de 556I of A en de 865 met Arabic nummers. Nu heb ik geen spannend beroep en/of gevaarlijke hobby’s,(behalve dan mijn financiëel gevaarlijke horloge hobby) dus weet niet of de 865 zijn/ haar meerwaarde (en dus kostprijs) waard is. Wat is betere investering? (Zie hobby)

Naar mijn idee is een horloge ofwel een investerings object en dan doet het er niet toe of hij mooi is, danwel iets wat je graag draagt en naar kijkt.
In dat laatste geval zou ik voor de 556i gaan

2 likes

Besef je dat de 856 door de tegiment bewerking robuuster is, maar echt een andere (wat killere) uitstraling heeft dan de 556. Zie ter vergelijking mijn 556 en Damasko. Als je niet wild bent kun je prima uit de voeten met de 556.

De 556 is mijn inziens meer alround en makkelijker (evt op leer) wat netter te maken. De a variant lijkt mij dan weer wat meer toolish dan de I variant. Wat ik wel irritant vind is dat de lume markering op 12 bij de I variant gelijk is aan de rest waardoor je zonder licht minder makkelijk de tijd afleest (ziet waar de 12 is) dan de a versie. Last but not least is de 556 volgens mij goedkoper te servicen dan de 856.

Echter, als je het horloge naast een meer dressy horloge zou dragen in een collectie zou ik voor de tegiment versie gaan, al ligt mijn voorkeur dan bij damasko.

7 likes

:point_up: Precies dat

4 likes

Dank, gaat, denk ik 556 I worden.

2 likes

Naar mijn mening een hele goede keuze. Kijk anders ook eens naar de 556I RS (met rode secondewijzer).
Als je iets specialers wil, zou ik zeker de 556I Perlmutt S overwegen. Die heb ik zelf lang totaal genegeerd, maar inmiddels vind ik 'm echt heel cool. Helemaal zwarte platen zijn zeker mooi hoor, maar zitten bijna op elk horloge en zie je overal.

U1 altijd nog een van de horloges op Mijn lijst !

Zomaar even een plaatje

7 likes

Onverwoestbaar. De U1…

1 like

Staal eraf, en deze canvas erop

14 likes

104 op Colareb bandje

19 likes

De U1 terug in huis

16 likes

Nieuwe collega…

9 likes

Beiden mooi.

Weet trouwens iemand of er ter ere van het zestig jarig bestaan van Sinn er weer een anniversary model van de 556 komt?

Heeft er iemand een 556 op een groen canvas bandje? Ben benieuwd of ik die combinatie ook wil gaan aanschaffen.

1 like

Heb je ook een foto van de kat?

1 like

Wel zeker:

11 likes