Sinn only (Deel 1)

Schitterend die wijzerplaat, ik begin serieus te twijfelen of ik deze niet eens wil proberen :smile: !
Paar vraagjes als dat mag:
Toont hij niet te paars in bepaald licht of valt dat mee?
Is het met de AR coating niet constant proper vegen?
Hoe bevalt de sluiting van die H-link band? Soms lees ik dat die nogal blikkerig is of lomp?

Bedankt :wink:

Dit! :smile:

2 likes

Op sommige foto’s lijkt dat inderdaad zo maar in het echt is hij toch echt prachtig donkerblauw. Tot heden geen paarse kleur kunnen ontdekken.

Tot heden geen last van. De ar coating is erg mooi en laat het glas verdwijnen. Tot nu geen last van vlekken of krassen.

Ik ben erg tevreden. De sluiting voelt solide al zijn er betere. Voelt een beetje als de gestempelde sluitingen die Rolex tot 2010 gebruikte. Doet zijn werk, is zeker stevig en robuust, maar er zijn tegenwoordig betwre. De H schakels zijn erg mooi en hij ligt mooi op mijn pols. Endlinks zijn ook erg strak.

De sluiting heeft wel een duik extensie die af en toe tegen de binnenkant van de clasp kan tikken. Ik heb er overigens weinig last van. Aan de pols maakt de band ook weinig tot geen geluid.

Al met al vind ik het een aanrader!!

4 likes

Bedankt voor je antwoord, klinkt veelbelovend. Nu staat ie zeker hoog op de wishlist :smile:

Ik wacht nog even af of er een nieuwe Petit Prince van IWC komt in maart, maar dit is een prachtig alternatief. Geniet ervan alleszins! :+1::slight_smile:

1 like

Van het weekend in Düsseldorf maar even kijken.
Weet iemand een leuke zaak hiervoor?

Edit: nvm Morawitz wordt het :slight_smile:

Vond de sluiting het minste van mijn Sinn destijds. Blikkerig en voelde goedkoop aan in tegenstelling tot de rest van het horloge.

Ik vind het wel meevallen. Inderdaad niet zo massief als die van mijn speedmaster of seamaster 300, maar zeker ook niet slecht en nog steeds stevig en solide. Verder zit de h link band fantastisch en is het al met al een zeer mooie, solide en comfortabele band. Ook geen geratel, dat vind ik wel belangrijk.

Maar je hebt een punt dat Sinn, als ze iets willen verbeteren, de clasp nog veel beter kan maken. Die duik extensie mag er van mij ook af.

1 like

7 likes

Ben niet meer de enige!

8 likes

Weet iemand toevallig de lug-to-lug afstand van de Sinn 1736?

Deze:

2 likes

19 mm.

1 like

Dank, maar dat is de ‘‘lug width’’. Ik heb de lug-to-lug al gevonden op de Instagram van Sinn, het is 42mm

Ik blijf dit een krankzinnig mooi casual horloge vinden! Wat is je polsomtrek als ik vragen mag? Ik zou 'm ook best graag eens willen bewonderen met een (al dan niet distressed) vintage strap

1 like

16,5 cm.

Paar plaatjes van internet:

Maar ik houd hem voorlopig op staal:

21 likes

Thx Amice! Ik begrijp wel dat je het voorlopig bij de H-link wil houden.

1 like

De Sinn 157 Ti met Lemania 5100 is binnen! Hij heeft een leuke vintage uitstraling en loopt netjes

23 likes

28 likes

Sweet!

1 like

Gave collage van een heel mooi horloge!

1 like


Hier blijft ie op de H link!

14 likes

Bij mij ook! Mooie en comfortabele band.

19 likes