Sinn only (Deel 1)

De prijzen voor Sinn gaan na 31 augustus weer stijgen, dus mocht iemand nog een Sinn willen aanschaffen dan kan dat het beste er voor!

Ik zit zelf te twijfel tussen de:

556i mother of pearl

556i zwart

Of de 104 st sa i w

Hebben mensen input of ervaringen met meerdere van deze horloges? Het zal grotendeels mijn dagelijkse horloge worden, ik krijg hem als cadeau voor het halen van mijn bachelor.

6 likes

Ik heb de 556 I Perlmutt sinds deze week. Het is een erg mooi horloge, alleen zie je de kleuren op de wijzerplaat in het echt minder duidelijk dan op foto’s. In fel licht/ zonlicht komt het effect heel mooi naar voren, maar als het wat donkerder is lijkt het ‘normaal’ zwart. Desalniettemin zou ik zeker voor de Perlmutt gaan, omdat ik de normale 556 I wat saai vind.

Hier een foto van die van mij.

8 likes

Dank voor je antwoord. Ik vind het niet heel erg dat het af en toe zwart lijkt. Een voordeel aan de Perlmutt is dat de uurmarkeringen zijn opgelegd, wat ik mooi vind.
Ik ben alleen bang dat de plaat op een gegeven moment verveeld.

1 like

Voordeel van de ‘mother of pearl’ er is genoeg animo hier op het forum als het horloge om wat voor reden dan ook niet is voor je. #dibs :yum:

1 like

Zo’n eentje heb ik ooit voor de mrs gekocht. Ze draagt hem graag.
Officieel is het een herenhorloge. Maar ik zie ook zachte Kantjes in het model.

2 likes

Het is een kado voor mijn bachelor dus welke het wordt, hij gaat er niet meer uit haha.

3 likes

Absoluut. Daarom past hij zo goed bij me. Ik heb ook zachte kantjes

2 likes

Hoe weet je dat de prijzen omhoog gaan? enig idee over hoeveel percent we spreken?
Ik heb ook de 556I MOP, en vervelen doet de plaat niet snel hoor. Het klopt dat de plaat soms als glanzend zwart kan gezien worden, maar in combi met de opgelegde indices echt top. even 2 plaatjes:

Deze zijn dus net op de middag genomen bij felle zomerzon. in deze omstandigheden zijn de kleuren idd wat moeilijker op foto vast te leggen.

Dit gezegd zijnde staat de 104 in wit helemaal bovenaan de lijst, maar ik had liever gewacht tot november/december om te kopen. Nu doe je mij twijfelen…:face_with_raised_eyebrow:

5 likes

De nieuwprijzen zijn gezakt: Duitse BTW-korting.

2 likes

Ali rubbertjes passen als gegoten. Wit niet echt een succes, maar de donkergroene die nog moet komen lijkt me wel tof op de 556.

6 likes

Ik heb deze onlangs overgenomen via het forum en hij bevalt mij heel erg goed. Ik draag hem naast de Source of Life (jou wel bekend ;)) en het is een heerlijke aanvulling. De witte plaat is ook écht vlekkeloos wit. De indices zijn dan niet opgelegd, maar de print ligt wel bovenop de plaat en niet er in, waardoor er wel wat diepte ontstaat. Ik denk dat juist de MOP mij zou gaan vervelen als de nieuwigheid er af is

2 likes

https://www.watchbuys.com/store/pc/Sinn-Price-Increase-d68.htm

Om een of andere reden wil de site momenteel niet laden bij mij. Ik geloof dat de nieuwe prijzen na 31 augustus bekend worden gemaakt. Dit gebeurde 1 of 2 jaar geleden ook al.

Dank voor de foto’s! De opgelegde indices zijn heel mooi, maar ik leun meer naar de wijzers op de zwarte 556i.

Ik vind deze dus ook prachtig, alleen doet het formaat mij twijfelen. Ik heb hiervoor wel een Damasko DA36 gehad die ook 41mm was maar dat was af en toe wat ‘chunky’ op de pols.

2 likes

Hoe heten deze banden op Ali?

1 like

Die mis ik nog steeds :sob:

dat is precies wat ik zoek. Niet dat crème kleurige wit.

Hoe is het formaat voor jou?

1 like

Ik PB je wel even

1 like

Foto vertekent altijd iets, maar past perfect. Stukje kleiner dan de SoL, maar goed draagbaar!

6 likes

Waar vandaan heb je deze informatie dat de prijzen gaan stijgen?
Ik dacht juist dat de btw in DEUTSCHLAND 3% zakt

1 like

En ik las verder :joy:

1 like

TGV vindt het formaat perfect voor zijn smalle polsjes :

Vanaf 14:50 draagt hij hem om de pols

2 likes

Ik heb de witte 104 nieuw gekocht een aantal jaar geleden.

Dat zou dus ook mijn keus zijn.
Het is echt een veelzijdig horloge omdat zoveel verschillende banden er erg goed op staan.

4 likes