Sinn only (Deel 2)

Ziet erweer strak uit :ok_hand:

Hoe hebben ze de coating verwijderd?

1 like

Hoe doen ze dat? Met een polijstmachine of zo?

1 like

Ze hadden inderdaad een machine en het was in 10 minuten gedaan. Er werkt op die locatie een horlogemaker die enkele jaren bij Sinn gewerkt heeft.

1 like

Mooi dat het ook kon terwijl je wachtte.
Hoe is die zaak verder?
Was die Benedikt van het YouTube kanaal er ook?

Ja hoor zoals gezegd 10 minuten ik heb wel vooraf contact opgenomen met de horlogemaker en ook echt voor vandaag een afspraak gemaakt.

Eigenlijk van buiten best onopvallend en volgens mij in een wat “mindere” buurt, maar binnen wel netjes en ben er zeer vriendelijk ontvangen. Kosten waren € 20 inclusief een setje springbars voor mijn Tudor.

Weet niet wie dat is, deze kerel was er wel die verkocht net een mooie Doxa aan een klant op dat moment. Moest wel even 2 keer kijken want hij heeft wat extra gewicht nu :rofl:.

2 likes

Ik hoop ergens eind van de week in huis. Zin in!

24 likes

Prachtig!

1 like

Schitterend mooi snap dat je daar naar uitkijkt. Wel grappig dat ze dat AR op de wijzerplaat blijven gebruiken terwijl ze het horloge al lang niet meer afvullen met Argon. Maar wat een beauty hoor.

1 like

Keurig!

1 like

Dat dacht ik ook, andere optie was een nieuw glas bij Sinn a €150 die ze vast niet plaatsen zonder service terwijl dat momenteel niet nodig is en op UF staat dat de huidige wachttijd bij Sinn voor reparaties op dit moment zomaar tot 30 weken kan oplopen :grimacing:
Ik had toevallig de contact gegevens van de horlogemaker bij Altherr gekregen van een Duitse collega van mij die daar zelf twee Sinn horloges heeft aangeschaft.

Ze kunnen daar ook een service uitvoeren waarbij mij verteld werd dat ze de capsule gewoon in de oven leggen bij 70 graden en dan is die ook weer mooi wit van kleur :rofl:

3 likes

Pfffff. Dan hoop ik maar dat er niets stuk gaat.
Overigens loopt de levertijd van veel modellen ook de spuigaten uit. 16 weken is niks.

1 like

11 likes

Die horlogemaker vertelde mij dat hij zelf al 6 weken aan het wachten was op een setje wijzers.
En reparaties duren zo lang omdat ze personeel tekort komen omdat ze blijkbaar slecht betalen. Volgens hem was zijn start salaris € 1500 bruto per maand en moest hij ook zijn eigen reiskosten betalen. Of dit echt waar is weet ik natuurlijk niet maar zo vertelde hij het aan mij. Ik vind dit zo onbeschoft weinig dat ik moeite heb om dat te geloven eigenlijk.

2 likes

Lijkt me ook wel heel erg merkwaardig.

1 like

Bij Sinn zien ze er allemaal gezond uit. Ik zie geen aanwijzigingen van ondervoeding vanwege slechte betaling.

1 like

14 likes

18 likes

Wat is dat voor een vies ding in dat witte bakkie?

Thaise pikante varkensdinges met groenten en rijst. Best lekker.

1 like

Broodje Road Kill, vers van de bumper.

2 likes