Sinn only (Deel 2)

Continuing the discussion from Sinn only (Deel 1).

Previous discussions:

3 likes

26 likes

21 likes

Even terugkomend op de volle prijs betalen ja of nee:
Ik ben zelf verkoper en weet ook hoe het werkt om heel goed af te dingen. Ik heb mijn nieuwe keuken ooit voor de helft van de prijs gekregen en ze kwamen m gratis plaatsen Ă©n installeren. Je zal ze de kost moeten geven die gewoon de volle prijs betalen voor een keuken.

Maar ik koop mijn horloges niet in winkels omdat je daar per definitie altijd te veel betaald. Tenzij je er 5 per jaar koopt. Ja dan zal de winkelier je een “mooie” prijs geven.
Sterker nog: ik wilde weten wat een Meistersinger kostte bij een juwelier. Ik mailde m, en hij mailde meteen terug dat er over de prijs te praten was

Ik heb m niet gekocht overigens.

Maar ik speur sowieso altijd het internet af om de goedkoopste deal te krijgen. Het is ook een soort hobby van me :expressionless:
Mijn U1 heb ik ook een stuk goedkoper dan bij Sinn zelf of ergens anders. Maar wel de volledige garantie en alles.

4 likes

Ook in deel twee van Sinn Only wil ik graag mijn aanstaande voorstellen:

:heart_eyes:

37 likes

Heb je om haar pols gevraagd?

5 likes

Ze zei: “Ja, ich will.“

:smiling_face_with_three_hearts:

4 likes
10 likes

:raised_hands:

1 like

Romantisch strijkje op de achtergond! Mooi hoor.

2 likes

En vergeet de lieflijke zanglijnen niet heh. Zo zacht en romantisch gezongen.

2 likes

Brok van in de strot hoor.

2 likes

@StefanVdB

CitaatHeeft er niemand van jullie problemen met de fixed prijs? Ongeacht wat ik ook koop boven de €1000 verwacht ik van de winkel toch een korting. Koop je een wagen nieuwe of tweedehands betaal je toch ook niet de volle prijs. Net een koelkast vervangen en terug betaal ik niet de prijs zoals aangegeven op de handelaar zijn website. Mijn A-merk manufactuur automaat (ik bedoel dus niet een aangepaste ETA movement hĂ©) heb ik ook aan een verminderde prijs gekocht. Heeft iemand ervaring met eventuele korting in de winkels te Duitsland voor een Sinn UX? Ben ik nu de enige die daar problemen mee heeft? De volle prijs betalen voor een uurwerk die je nooit gezien hebt (in mijn geval dan). Voorlopig ga ik dus voor een Grand Seiko die veel duurder is dan voor een Sinn UX maar waar ik samen met de winkel een verkoop regel die beide partijen gelukkig maakt.

Geen idee wie je wil bereiken met “niemand van jullie”. Indien je doelt op alle HF’ers dan zal er vast een enkeling dezelfde mening zijn toegedaan. Als je specifiek de Sinn only deelnemers bevraagt, zullen de meesten het oneens zijn met je, vermoed ik. Immers waarom zou je horloges kopen van een fabrikant die er - volgens jou - een onacceptabele prijspolitiek op nahoudt? Vrij Sinnloos lijkt mij.
Over eventuele kortingen in DE: Bij Sinn in Frankfurt krijg je volgens mij 2-3% korting bij contante betaling. Bovendien heeft Sinn de tijdelijke btw-korting die tot eind december 2020 gold, niet teruggedraaid vanaf 01-01-2021. D.w.z. dat je eigenlijk tot aan de jaarlijkse prijsverhoging nog in het genot komt van dat voordeel. ADs mogen trouwens formeel geen korting geven. Niet al te lang geleden heeft Sinn de licentie van een van de ADs ingetrokken, omdat deze (vermoedelijk) te vaak of te forse kortingen gaf.

Maar niet getreurd. Er zin inderdaad genoeg andere merken die wel/hogere kortingen geven.

3 likes

Eens. Ik ben speciaal naar Frankfurt gereden voor mijn Sinn (ik was in de buurt, maar toch) omdat ik de aankoopbeleving wilde en natuurlijk het horloge in het echt zien. Ik heb de volle prijs betaald, wel de BTW-korting gekregen trouwens, en heb hier geen problemen mee. Naar mijn mening levert Sinn goede horloges voor een reële prijs. Ik vind het juist een diskwalificatie als er met kortingen gesmeten wordt, Een goed merk heeft dat niet nodig. Kijk bijv. naar die keukenboeren, die vragen standaard het dubbele en even later wandel je weg met je keuken voor de helft van de prijs. Schandalig dus wat ze in eerste instantie vroegen


5 likes

Ach
Sinn is ook geen charitatieve instelling hoor en al helemaal niet sinds Lothar Schmidt het daar voor het zeggen heeft. Het is bovendien maar net hoe je het bekijkt. Als ik bedenk wat er voor mijn EZM 2 Hydro ooit betaald is 20 jaar geleden en wat je inmiddels neertelt voor een vergelijkbaar model dan zijn ze sindsdien ook meer dan 4x over de kop gegaan. Weet niet of dat bij de meeste merken zo is, maar 4x vind ik niet mals. En toch vind ik ze de moeite waard!

2 likes

Oei, dat is best een hoop inderdaad. Meer dan ik zou verwachten. Toch vind ik de prijs reeel in relatie tot wat je krijgt. Zeker in vergelijking met andere merken,

1 like

Eens!

De EZM2 is dan ook een topper :wink:

13 likes

Kijk bijvoorbeeld eens wat Damasko aan het doen is, om maar eens een Duitse concurrent te noemen.
Die kruipen ook steeeds verder omhoog.

2 likes

Kwalitatief denk ik dik in orde, maar ik vind de modellen niet zo mooi als die van Sinn. Kan er niet precies de vinger op leggen, maar vind ze te ‘basic’ uitstraling hebben.

1 like