Kwam onlangs een Sinn tegen die ik erg mooi vind. Maar ben niet zo bekend met dit merk.
Hoor graag jullie mening. Ook betreft meer info over het merk.
Redelijk betaalbare goede kwaliteit horloges als ik afgelopen jaren hier goed heb opgelet. Niet veel geschiedenis behalve dat ze ooit de rechten van de Breitling Navitimer hebben bemachtigd. Die ze nu nogsteeds maken met wat aanpassingen en verbeteringen maar voor maar een deel van de prijs.
Leef je uit:
Mooi merk met oerdegelijke Duitse kwaliteit voor een acceptabele prijs.
Topmerk! Niet te verwarren met Zwitsers of Japans als je het in de hand houdt weet je…. DUITS!
Fantastische value for money.
Goede, redelijk betaalbare horloges. Vooral functionele, toolish modellen. De Navitimer is de excoot in het geheel.
Goede kwaliteit tool watches. Heb er wel gehad en zou er zo weer een kopen.
super merk met veel innovatieve functies en technieken wat andere merken niet hebben.
je moet Sinn niet zien als een normaal horloge merk, maar ze maken echte toolwatches welke echt voor de klus bedoeld zijn ipv luxury versie.
heel veel waar voor je geld met kwaliteit wat je niet zo snel elders vindt.
Eens met bovenstaande – Duitse Degelijkheid! Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat het binnenwerk van Sinn een relatief eenvoudig Sellita (eg. de SW200) of bijv. ETA 2892 is. Niks mis mee, zeer degelijke kalibers – maar ook terug te vinden in Mido’s of Hamiltons die vaak rond de 1k te krijgen zijn, t.o.v. de 2k - 4k prijsklasse waar Sinn zich zo’n beetje bevindt. Dus ontwerp, kwaliteit van kast en afwerking moeten voor jou het prijsverschil wel waard zijn…maar wat ik zo om me heen hoor, zijn de Sinn-eigenaren daar vrij eensgezind over!
leuk spul, maar heb er nog nooit m’n Sinnen op gezet eigenlijk
Ik kan hier niet zo heel veel Sinnigs meer aan toevoegen behalve:
de kwaliteit is prima, de stalen banden en dan met name de H-link is matig. En dan heb ik het vooral over de sluiting. Dat lijkt net blik. Doet voor mij wel behoorlijk af aan het merk. Zal deze ook niet zo snel meer kopen aangezien ik horloges vooral op staal draag.
Ga je eindelijk uit je Invicta-comfort-zone-bubbel stappen ja?
Sinn maakt goede horloges, helaas moet je vaak wel even rijden om te kunnen passen en proberen.
Zo’n 206 Arktis is wel fuckn cool!
Not in stock, delivery time: 27 weeks
Laat maar…
Weet je welk type het is van het filmpje? Ziet er wel fraai uit
Sinds enkele maanden een Sinn 556 nieuw gekocht. Deze heeft een afwijking van 1 seconde per dag sindsdien, zeer mooi afgeregeld dus.
Is een erg degelijk horloge, mooi afgewerkt en degelijke band met inbusjes(alleen de diver extension op de 556 snap ik niet maar die heeft jou keus niet).
Wordt mijn volgende horloge weer een Sinn gebaseerd op deze ervaring? Jazeker dat is heel goed mogelijk gezien deze ervaring.
Prijs kwaliteit denk ik een mooi merk.
Ik weet het niet. Lijkt wel jaren 90
Sinn was het merk dat me in deze horloge ellende heeft gebacht.
Had zelf niet echt iets met horloges maar een collega droeg de EZM 2 (olie gevulde diver, prachtig) en ik was om.
Ik moest en zou ook zo’n mooie Sinn hebben.
Begon met de 104
Daarna de EZM 3
En een 809 (zeldzaam, zie je hoe de wijzer onder de indices door gaat?)
En toen ging het echt mis met deze hobby…
Heb nu geen Sinn meer maar wie weet komt het er weer eens van…
Ik krijg er wel sinn in