Super dingen!. Zoals aangehaald : op z’n Duits. (Over)engineering en niet echt emotie of luxe.
Een jaguar heeft veel meer sfeer dan een Mercedes Benz S klasse. Maar we weten allebei dat een MB een degelijkere wagen is (was).
Maar de vergelijking met auto’s gaat niet helemaal op.
Ik ben zeer blij met m’n Sinn 903 (navitimer) en ben hard aan het uikijken naar een 2e Sinn. Heb wat spijt dat ik vorige week niet heb gehapt op een 144Ti.
Mijn 903:
Mooi!
4 sinn’s gehad en altijd erg tevreden geweest. Nu nog de 556 in bezit, en die gaat ook niet meer weg.
Goeie kwaliteit voor nog redelijke bedragen, hoewel ze ook wel proberen op hun prijssegment op te waarderen.
Pas bij de 10e post. HF is HF niet meer
My god die mother of pearl is zo gaaf man
Correct
Heb je ook ervaring met de h-link band? Die band van jou is erg mooi!
Zonde…
Topkwaliteit.
Zowel de 556 als de 104 gehad en beide kunnen naar mijn mening concurreren met horloges die een paal duurder zijn.
Die heb ik gehad op de sinn 756. Daar heb je wel fijnafstelling maar ik vond hem minder aangenaam zitten. Het moet gezegd dat ik absoluut geen liefhebber ben van stalen banden.
Plaatje van die 756 op de h-link voor de sfeer.
Inderdaad meer toolwatches alhoewel ze daar wel wat meer van af lijken te stappen.
Dit vond ik echt geweldig maar zou deze nooit meer kopen gezien zijn grootte en mijn veranderde smaak qua horloges.
Sorry hoor, beetje sinnloze opmerking dit.
Heb vaak getwijfeld maar ben er nooit aan begonnen. Nou ja, 1 keer maar dat werd ook weer niks - zie hieronder. Prijsstijgingen ook hier altijd meer dan mijn salarisstijging. De meesten zijn ook gewoon te groot voor mij; 40 mm is bescheiden voor een Sinn, 44 is normaal tegenwoordig. Gaat hem echt niet worden hier.
Kocht drie jaar terug een 903 St als vervanging voor mijn gestolen Speedmaster, heb het horloge teruggestuurd wegens meerdere wijzer-plaatsings-issues. Voor een horloge van (toen) 3K vind ik dat niet kunnen. Uiteindelijk een nieuwe 1861 gekocht, via een AD, voor slechts enkele honderden euro meer. Dat kon toen nog…
Vraag wel de gratis, gebonden, zeer serieuze kwaliteit catalogus aan bij Sinn! Kan elk jaar opnieuw. Prachtig kijk- en leesvoer.
Ik heb ondertussen al een paar jaar een Sinn 104 blauw. Werkelijk een ontzettend fijn zittend horloge. Zelf draag ik hem eigenlijk alleen op de H-Link. Vind dat een erg prettige band. De sluiting kan absoluut beter. Daar zou een Glidelock achtige constructie wel een toevoeging zijn. Sinn is over het algemeen overengineerd, behalve die sluiting dan. Dat is trouwens ook wel echt het enige minpuntje… ik boedel… Kijk dan!
Doe je de eta 2892 nu niet een beetje te kort? Die staat echt op een hoger plan als de sw 200 imo. Eta 2824 is sw200.
Wellicht niet zo veel geschiedenis als Rolex of Omega (Sinn is ook wat jonger, opgericht in 1961), maar toch wel iets meer geschiedenis dan alleen de Navitimer hoor.
Ik noem maar de EZM1 ZUZ en EZM1 ZTZ zoals geleverd aan verschillende veiligheids instanties in Duitsland, zo ook de EZM2 Hydro. Er was een ware run op de 41 van de overheid (GSG9) teruggekomen EZM2’s toen Sinn in samenwerking met Manufactum deze refurbished op de markt bracht.
Ook niet te vergeten de Sinn 155 die Sinn begin jaren ‘80 op de markt bracht: dit waren in feite Heuer 1550SG horloges met een Sinn label > Helmut Sinn wist namelijk de gehele restpartij onderdelen van deze legendarische Heuer op te kopen toen het niet zo lekker ging met Heuer.
Ook een mooi wapenfeit: Sinn heeft aan de wieg gestaan van Bell & Ross. Veel van de eerste Bell & Ross horloges zijn bijvoorbeeld gelabeld als “Bell & Ross by Sinn”.
Sinn is niet op de maan geweest, maar toch wel in de ruimte in 1992 (een Sinn 142).
Ik ben fan :-).
Heb dan ook vele Sinn’s, ik moet zeggen behoorlijk uit de hand gelopen zelfs!
Happy #fliegerfriday!
Ik heb ook een tijdje naar de Sinn modellen zitten loeren. Voornamelijk die 155. Uiteindelijk toch geen (nog) geen Sinn aangeschaft omdat ik ze toch wel dikkerdjes vind.
Veel Sinn horloges zijn aan de dikke kant idd.
Mijn vintage Sinn 155 met Heuer 1550SG kast is 13mm, dat valt dan weer mee :-).