Sinn only (Deel 2)

104 Mittwoch

14 likes

Proficiat met deze knappe (en stoere) Sinn! Staat je goed! Veel draagplezier gewenst… hopelijk ook op de rubberband :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik heb er geen ervaring mee, maar wat maakt het plaatsen ervan moeilijk?

@W_G hier even een snelle foto van de explorer 1 36mm (black-out) naast de Sinn 244ti F, ook 36mm. Ze dragen tot mijn verbazing ongeveer even groot (mijn Nomos Ahoi Neomatik 36mm Bucherer draagt veel groter bijvoorbeeld en mijn Nomos Club Campus 36mm Ace weer veel kleiner). De Sinn is wel duidelijk wat dikker op de pols.

11 likes

Bedankt! Leuk om deze twee bijzondere modellen naast elkaar te zien.

Had niet verwacht dat de Sinn dikker zou zijn.

1 like

Inmiddels oorzaak gevonden. De strap bleek uit 2007 dus uitgehard. Nieuwe besteld bij Sinn.

1 like

Ondertussen iets meer dan drie jaar in mijn bezit, nog steeds mijn meest gebruikte en gedragen horloge. Heeft ondertussen de bijhorende gebruikssporen maar wat een fantastische Sinn! Het gangwerk loopt nog steeds slechts een paar seconden per week vóór, het plexiglas geeft de mooiste vervormingen, de ‘wobble’ herinnert je aan het automatische uurwerk, zowel de comfortabele stalen band als ieder ander bandje staat er goed op. De chronograaf wordt regelmatig gebruikt en de frictie-bezel eveneens. Geen zorgen om magnetisme en 20bar waterdichtheid. Dag en datum-functie, duidelijk afleesbaar (ook in het donker) en nog steeds geen enkele andere in het wild gespot. Ik ben een tevreden Sinner!

27 likes

En tevreden mag je zijn!
Ben zelf ook zeer gecharmeerd van de 103, ook om de punten die je noemt: plexi, goede afleesbaarheid, de (chrono-)functionaliteit, staal, rubber, canvas leer kan ie allemaal goed hebben. Inderdaad een fantastisch horloge :slight_smile:
Nog veel draagplezier!
Oh, ik heb ook nog nooit een andere 103 in het wild gespot, überhaubt niet iemand met een Sinn. Hmmm, wellicht kom ik te weinig buiten :crazy_face:

4 likes

Topper!

1 like

Gelukkig heeft Sinn wel meerdere modellen die als totaalplaatje fantastisch zijn. Toevallig heb ik er ook maar ééntje, ik zou het anders te moeilijk hebben met kiezen denk ik. Alhoewel, een heruitgave van de Sinn 144 in het zwart, zie ik nog wel zitten :upside_down_face:
En met jouw verzameling van bijzondere en gelimiteerde versies heb je het jezelf wel héél moeilijk gemaakt om ooit in het wild te spotten :wink:

1 like

Bijna herfst dus deze maar weer op staal gezet :fallen_leaf:

Ik twijfel om deze en een Nomos eruit te doen voor dit dikkertje:

Maar 3k voor een Sinn 🥲

21 likes

20 likes

13 likes

Nogmaals de Sinn 815.

18 likes

18 likes

Heerlijk horloge. :grinning::+1:

15 likes

15 likes

Rustig hier?

11 likes

Inderdaad rustig :wink:

10 likes

Mooi horloge!
Leuk gedaan ook met de GSG9 logo op de MN achtige strap, custom laten doen ergens?

Thanks.
Erika’s Original maakt deze. :slightly_smiling_face:

1 like