Sinn only (Deel 2)

Ja, inderdaad. Nu zie ik het! Je ziet het pas als je het doorhebt…

1 like

Op de achterkant van mijn EZM3 staat ‘100 mT’.

Omdat ik dit nog niet eerder was tegengekomen heb ik mijn Sinn catalogussen van 2020 en 2021 erbij gepakt. Hiervan werd ik echter niet veel wijzer, behalve dat het over magnetisme gaat. In de Sinn catalogussen staat er namelijk 80.000 A/m (ampere/ meter) wat ongeveer gelijk is aan 1000 gauss, ofwel 1 Milgauss zoals we dit kennen van de gelijknamige Rolex.

Welnu, de eenheid op mijn EZM3 staat voor Millitesla, een gelijksoortige eenheid (de verschillen zijn te technisch voor mij🙂) en weer gelijk aan 1000 gauss of 80000 ampere/meter.

Ik ben benieuwd sinds wanneer Sinn dit heeft aangepast en waarom. Iemand een idee?

3 likes

Heel gaaf deze combo!!

Goede lume…

6 likes

Staat 'm zeker gaaf, maar persoonlijk vind ik de stalen band die erbij hoort 't meest passend bij zo’n dikke toolwatch. Evenmin, lekker hoor enne snel binnen ook. Top. :ok_hand:

Een foto van jouw EZM2 op dezelfde plek voor deze bloemen zette mij aan tot de zoektocht.
En ik had geluk, want @Selie wilde hem best verkopen.
Dus dat gebeurde dan ook, en man man man, wat ben ik er nog steeds blij mee.
Maar ook leuk om te zien dat veel liefhebbers trouw zijn aan hun Sinnige Liebling(e)

Fotootje uit de voorraad:

Die 240 vond ik ook zo mooi, maar bleek toch te groot voor me. Naar vriend @Floydian67 gegaan.
Dat is slechts 4 km hier vandaan dus als ik zin heb , ben ik er zo

Dus bij deze kleine ode aan het merk gebracht.
En zijn er meer sympathieke merken? Ja hoor, maar Sinn hoort bij de favorieten.

21 likes

Ik heb er nu vier. Was nooit mijn bedoeling een Sinn-Only collectie te hebben, maar het gaat er wel naar uitzien.
De horlogedoos van zes mag niet meer bevatten dan zes. Twee G-Shocks voor het raam, maar dat was het dan ook.

Maar met een Sinn-Only collectie ga ik zeker niet klagen. En de bedoeling is om aan te schaffen om te houden.
(Vermoedelijk ga ik voor de 556 en de 358).
Op termijn, want nu eerst andere wensen. Niet horloge gerelateerd.

3 likes

358 :tada::tada::tada::tada::tada::tada::tada::tada:

2 likes

Kan er geen genoeg van krijgen :slight_smile::

17 likes

Mister Sinn. Jasper gefeliciteerd met je prachtige Sinn kerel! Mooi om te zien dat je zo een mooie Sinn om de pols hebt!

2 likes

Hij is prachtig!

1 like

Dankjewel. Ongezien gekocht, maar hij overtreft ruimschoots mijn verwachtingen :+1:.

1 like

Op het forum?
Mooi met lhd kroon!

1 like

Nieuw bij Sinn, in eerste instantie bij Uhrinstinkt maar daar zat ik na ruim 6 weken nog te wachten. Bij Sinn uiteindelijk in 3 dagen in huis🙂.

2 likes

Beter!

1 like

Heel gaaf ding! Veel plezier ermee!

Kan vaak ook niet anders met dit merk. Tenzij je (hier) iemand kent die bereid is je het horloge te laten passen.

Gelukkig heb ik hier nog maar weinig gelezen dat men teleurgesteld was in de aankoop.

1 like

#fliegerfriday

21 likes

Mooie verkleuring! Ik neem aan dat het niet geforceerd is maar puur door de tijd?

Zit op bijna +7 gemiddeld over 2 dagen. Niet super, maar ik ben er tevreden mee! Is immers ruim binnen de specificaties. Verder settelt hij misschien nog wat gedurende de tijd…

13 likes

Faux patina…. :-/
Speciaal model uit Japan, 1 van 50 :slight_smile:

1 like