Sinn only (Deel 2)

En hier vind ik de MOP dus prima uitkomen!

en niet bij de U50… :relaxed:

2 likes

Ik heb mijn GSG9 variant nu ongeveer een viertal maanden en wat zeker is dat deze nu mijn dagelijks uurwerk blijft en nooit weggaat. Wel volgende ideeën voor de mensen die nog moeten beslissen over een eventuele aankoop.

• Als je een uurwerk zoekt waarbij de mensen je dagelijks aanklampen om te weten wat het is moet je ergens anders zijn. Exact één persoon heeft de vraag gesteld welk titanium uurwerk het was en wat er verkeerd was met het display. Ik werk nochtans in de telecombranche waar techniek voorop staat.
  • Het vreemde gedrag van de seconde wijzer me soms wel stoort.
  • De tegiment behandeling doet wel iets maar is geen wondermiddel. Op de bezel nog niets te zien maar de onderkant van de sluiting is al goed bekrast.
  • Jammer dat het glas altijd een vuile look heeft door de één of ander behandeling die op het glas ligt.
  • Zwaar om dagelijks te dragen (205gr op armband). Dit weekend mijn ‘zware mechanisch’ omega gedragen en wat een lichtgewicht met zijn 170gr. Als ik dan mijn titanium citizen draag dan is mijn reactiesnelheid dubbel zo snel.
  • De look van de case is wel 100% in orde.
  • Onzeker systeem van kroonsluiting. Bij mijn omega schroef je dit meerdere draaien aan en zie je effectief het kroontje dichter tegen de case komen. Bij de UX is deze in een halve draai dicht wat wel een onzekerheid geeft bij mezelf. Op een bepaald moment kon ik het kroontje niet meer loskrijgen. Na een tijdje lukte het wel. Waarschijnlijk was door de zon het olie uitgezet en de binnendruk hoger geworden???
  • Na mijn aankoop het uurwerk correct gezet met mijn citizen radiocontroled uurwerk en loopt nu nog exact juist. Griezelig om te zien hoe de twee seconden wijzers na die tijd nog hetzelfde lopen.
  • Had toch liever een ander type van sluiting gehad omdat ik dat toch meer associeer met een uurwerk van €2500.

Voor de rest een topuurwerk voor de echte uurwerkfans.

3 likes

Volgens mij heb je dit punt nu luid en duidelijk gemaakt. De twee wijzerplaten zijn overigens totaal onvergelijkbaar.

Jij kan er ook wat van😉

1 like

Haha, Ook bij mij is het snel op hoor. Al kijk ik altijd wel met een schuin ook naar de volgende… :grimacing:

1 like

Terug van een service beurt. Ik ben er blij mee!

16 likes

Mooi die 203. Wat ik me nu zo afvraag: ik neem aan dat ze bij een service eventueel wel een capsule kunnen monteren, en van argon kunnen voorzien, maar zouden ze dan ook de wijzerplaat vervangen naar een ar gesigneerde plaat?
Veel mensen zullen het goed vinden dat Sinn de keuze laat bij sommige modellen, maar ik had liever gezien dat ze zelf besloten bij wel model ze het al dan niet toepassen.

1 like

EZM2

20 likes

Nou, excuus hoor!
Ik zal het niet meer doen.

1 like

Topper!

1 like

Is al een tijd geen argon meer dat ze gebruiken hoor.

Ar-Dehumidifying Technology got its name because the case was originally filled with argon (Ar), a noble gas with large molecules. Now Sinn uses nitrogen. The case is filled with a protective gas because the gas’s presence makes it more difficult for humidity to penetrate the case. The protective gas has a lower dew point, so moisture doesn’t begin to condense until much later.

2 likes

Dank voor reactie, meteen een bonus foto …

Heerlijk ding, nog steeds blij mee

13 likes

Ik heb begrepen dat de AR aanduiding beter smoelt dan N en ze het daarom zo houden.

Ik heb hem niet bij Sinn zelf laten servicen omdat er dus geen AR technologie in zit en ik dat ook niet wil. Geen idee hoe ze daar mee omgaan.

1 like

Kan ik me heel goed voorstellen!

1 like

Interessante bedenkingen!

Wat die ‘vuile look’ op het glas betreft: krijg je het glas helemaal niet schoon, of is het alleen erg snel terug bevlekt?

Ze noemen het hele systeem nu zo (toegevoegd gas, speciale keerringen, ontvochtingscapsule).

Ar-Dehumidifying Technology

En een tritium plaat vervangen voor een niet-tritium plaat zou ik ook nooit doen!

2 likes

Het is relatief snel terug vuil.

1 like

Ik behandel mijn saffier af en toe met een Quick Detailer voor de auto, blijft hij veel schoner :grin: