Ik doe mee met bandenwisselen ![]()
Beste Sinners, vraag. Aangezien ik niet bijzonder voorzichtig ben met m’n U50 hydro (m.i. is dat ook zo bedoeld) heb ik nu wat schade gemaakt op de AR coating aan de buitenzijde van het glas:
Eerlijk gezegd vind ik dit hartstikke irritant, want het geeft ook een slagschaduw op de egaal zwarte wijzerplaat en ik zie het dus bijna continu.
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van deze laag op een hydro model? Ik ben bang dat dit misschien slecht uitpakt gezien de olie vulling.
Dit Youtubekanaal heeft veel filmpjes m.b.t. Sinn.
Hij heeft op zijn EZM1 de coating verwijderd.
Zo te zien kan dit ook bij een oliegevulde kast.
Ik heb de coating jaren geleden ook op mijn UX verwijderd. Enige nadeel is dat daarna de wijzerplaat niet meer zo diep zwart oogt.
Ik raad je wel aan de bezel te verwijderen voordat je gaat polijsten.
Overweeg de canvas Sinn band bij mijn 356, maar was op zoek naar ervaringen. Rafelt de band bijvoorbeeld aan de randen? Dit trek ik uit ervaring namelijk heel slecht.
Proficiat!
De gratis Sinn catalogus is hier 2x geleverd dus mocht ik er nog iemand blij mee kunnen maken ![]()
Nu toch een beetje spijt dat ik hem niet gekocht heb. Geniet ervan!
Nee, ik heb nog niks te tonen hier. Sorry Sinn liefhebbers, maar daar wordt wel aan gewerkt. Ik ben namelijk aan het oriënteren naar een ‘neo-vintage toolwatch’ met ingetogen vormgeving en bescheiden afmetingen, maar die toch ‘superkrachten’ heeft. Naast een mijn vintage collectie wordt dit dan het horloge dat niet meteen terug de kluis in hoeft bij temperaturen zoals vandaag of een flinke regenbui. Na een paar avonden zoeken heb ik de Sinn EZM 2, Type 403, als voorlopige favoriet. Wat vinden jullie van deze keus? Of heb je suggesties voor een alternatief?
De EZM2 403 Hydro is één van mijn favoriete Sinn modellen - echt een aanrader:
- waterdicht (en dan ook echt, 5000m
) - enorm goed afleesbaar (door die olie)
- zeer accuraat (immers: quartz)
- relatief krasongevoelig (“perlgestrallt”)
- draagt comfortabel (minder dik dan een 103)
- mooi op canvas, rubber en staal
- leuk detail: lefty!
Ik ben fan!
Dus ik kan niet anders zeggen: goeie keuze
.
kijk, dat is het steuntje in de rug waar ik naar zat te hengelen ![]()