Ik ben mijn Sinn nu al 6 weken kwijt wegens onderhoud, nu begint het toch te kriebelen hoor.
Op UF staat een (2 zelfs) mooie 144’s te koop.
Prachtige dingen imho. Zou mooi passen in de doos naast m’n 903 en U50. Maar heb wat schrik dat ‘ie dik is? Een behoorlijk ‘tonnetje’ om de pols.
Mijn fortis aeromaster steel chrono heeft dat ook een beetje.
Iemand meningen over de 144?
Helaas geen ervaring mee.
De Sinn 144 is 14,2 mm dik. Dat valt toch nog mee.
Ik heb zelf de 356 van 15 mm en diameter 38,5 én een Omega Speedmaster Racing eveneens 15 mm dik en een diameter van 40 mm.
De caseback ligt natuurlijk niet volledig plat op de pols maar dat heeft als voordeel dat de kroon niet in mijn pols prikt. Iets wat wel het geval is als ik mijn Oris 65 van 40 mm draag.
De Sinn 144 vind ik één van hun mooiste horloges.
Vorig jaar ook overwogen maar uiteindelijk voor de 356 gekozen.
Toch gewoon een Orfina/Porsche Design, niet?
Ik vermoed van wel. Kwam die naam wel eens tegen in een review op Youtube of zo.
Verder geen verstand van.
Ik vind het één van de mooiste Sinns, ongeacht wiens design het is.
Zeker.
Ik heb vaak getwijfeld. Uiteindelijk voor de EZM13 gekozen.
Vind ik net wat bruter.
Zou op zich graag een 144 erbij willen, maar in mijn streven de collectie terug te brengen tot 6 is er maar plek voor 1 chrono.
Hier nog een video betreffende de nieuwe modellen, met in het bijzonder de aandacht voor de nieuwe sluiting van de metalen banden:
Het woord “Der Wermutstropfen” kende ik nog niet, maar goed filmpje, erg informatief.
Zo. Hebben die nieuwe verstelbare gesp!
Handig ding. Met 1 druk op de knop 6 standen, goed voor meer dan een centimeter variatie…
Interessante Führung gehad, wel apart dat de meest bijzondere gewoon rondslingerden, maar goed, echte liefhebbers gedragen zich.
Veel techniek gezien, het membraan in het UX-deksel bewonderd, wist niet dat er zoveel speling mogelijk is.
Wel apart, de urn van Helmut Sinn aan het plafond van het atrium….
Groeten John
Leuk verslag!
Nooit zien hangen die urn. Tja, je verwacht het ook niet echt …
Nice!
Ik denk dat ik er ook minimaal eentje bestel.
Hadden ze veel eerder moeten ontwikkelen, zo moeilijk is het niet, vele microbrands hebben ook verstelbare clasps…
Naja, beter laat dan nooit
De oude is ook verstelbaar, maar op een andere manier.
Symbolische helikopterview. Zou mij niets verbazen als het zijn eigen wens was.
Dat neem ik wel aan.
Toch zou je die eerder bij Guinand verwachten, misschien delen ze de as.