Vandaar een robuust waterdicht horloge.
Nog even terug over de verstelbare clasp begin jaren 90.
De Sinn staalbanden hadden toen een heel ander ontwerp, meer klassiek en wat minder stoer als de huidige H-link.
Ik ken deze armbanden ook alleen met het oude S logo, eigenlijk een rare keuze omdat op de wijzerplaten “Sinn” niet veel anders is dan het huidige Sinn logo op de wijzerplaten (uitzonderingen daargelaten, er zijn ook horloges met SINN in hoofdletters in het lettertype van de S zoals hier op de clasp!)
Zoals je kunt zien een verstelbare clasp, vrij simpel met een verend plaatje die je indrukt om te verstellen.
Uitstekende verstelbaarheid (bandje moet wel van de pols) tot ruim een centimeter:
Eigenlijk niks mis mee, en mij een raadsel waarom ze van dit systeem zijn afgestapt toen de H-link kwam, had volgens mij voor de H-Link ook een goede oplossing geweest (hoewel je waarschijnlijk de duikersextensie dan moet opofferen, maar ja, wie gebruikt die nou?! )
Wunderbar!
Super mooi!
Het budget is alleen op.
De nieuwe verstelbare werkt op exact dezelfde manier als deze.
Zelfde ontwerp.
Het is een 2.0 versie.
Mijn 556 terug naar SeriousWatches omdat ik met mijn OCD wat betreft nauwkeurigheid +12-+14 echt te veel vind om te verdragen.
Deze Sellita top grade uurwerken kunnen zonder problemen binnen C.O.S.C. lopen en ja, dat wil ik graag.
Bovendien heb ik vele sinnetjes met deze uurwerken gezien die daadwerkelijk heel nauwkeurig zijn. Helaas heb ik dan weer pech met de afregeling.
Maarrrr, geluk met de service van SW die het horloge gaan nazien. Zij mogen van Sinn ook service uitvoeren. Komt men iets bijzonders tegen dan gaat hij alsnog terug naar Frankfurt.
We gaan het zien. Paar weken wachten nu.
Dat is een afwijking die je inderdaad niet van Sinn verwacht. Hopen op een vlotte en goede afhandeling!
Officieel hebben ze het over +11 dat ok is voor dit uurwerk.
Noem mij maar gek, maar ik vind dat echt teveel.
Het kan gewoon veel beter.
NA.
Aan mijn Sinn 158.
Op aanvraag voor een stalenband voor mijn 158 kwam het antwoord, nee, hebben we niet.
Maar in het magazijn ligt nog een oude nieuwe titanium band die zou moeten passen. Koop ik!
En zie hier, moest de eindlinks een beetje samen knijpen maar het past goed.
Fantastisch!
Heel veel geluk ermee!
Schitterend horloge
Proficiat!
Crosspost… Weer op de finelink gezet vandaag…
De lente komt eraan, dan vind ik dat prettiger dragen dan rubber…