Een hele tijd, veel gevloek en een kapotte springbar later…
Joh! Balen maar gelukt dus. Nogal stug dus die Diaboliq? Hmm…
Deze bandjes zijn inderdaad heel wat stugger en geven geen millimeter in de breedte mee. Dus het monteren is wel een secuur werkje. Maar los daarvan, geweldig bandje voor op de Sinn
Mijn ervaring ook met Diabolique banden.
Ik heb mijn toevlucht genomen tot flossdraad om de band eraf te krijgen.
Daarmee beschadig je in elk geval niks.
Maar zo’n band staat wel goed!
Dat is nog eens een goede tip! Ga ik volgende keer meteen proberen!
Inderdaad, dat was gisteren nog niet…
Het is niet dat ik regelmatig naar de Sinn modellen ga kijken hoor
site is op dit moment overigens zo brak als wat.
Misschien zijn ze dan achter de schermen ook stevig aan het werken aan nieuwe modellen (of heruitgaven)
Gaaf
Ik heb een visje uitgegooid voor een U50 SE (zie U1 SE).
Krijg geen antwoord helaas. Ik vermoed dat die komt, maar wanneer is de vraag.
Denk op dit moment aan de “klassieke-want-al-heel-lang-in-het-programma” EZM3.
Tophorloge dat gezien de tech erin nog niet eens de hoofdprijs kost.
En die zou het product gamma wel eens kunnen verlaten.
Soms doet hij het
Geen idee of ze ook een SE-versie gaan maken van de U50. Was de U1 SE eigenlijk een gelimiteerde uitgave?
Afbeelding: wornandwound.com
Zou me vreemd lijken als ze de EZM 3 uit het gamma halen. Inderdaad wel een topper als je de prijs in gedachte houdt. Het gamma van Sinn is ook niet altijd even logisch. Waarom zijn ze met de 903 een paar jaar geleden gestopt, en hebben ze deze opnieuw uitgebracht?
Nee, is geen gelimiteerde.
Het liefst zou ik een U1 Pro willen. Alleen in Amerika uitgebracht. 100 stuks. Niet aan te komen en als er ooit eentje wordt aangeboden is het de hoofdprijs.
Daar had ik nog nooit van gehoord. Bijzonder horloge en ook een leuk verhaal!
Ik lees ook dat er een U50 professional is uitgebracht in Amerika, 150 stuks… Ik vermoed al even moeilijk om te vinden.
Hij is heel mooi, maar dat is nu toch niet zijn beste kant.
Zo zie je inderdaad wel erg de dikte van het uurwerk
Het zou fantastisch zijn als ze de 103 St ook zouden aanbieden als handopwinder, zoals ze dat recent bij de 103 St Ty Hd hebben gedaan. Hetzelfde uurwerk als in bijvoorbeeld de Hanhart 417 ES, de Sellita SW510. Dat zou het horloge net een paar millimeter dunner maken.
De 903 krijgen ze nochthans in 14,5mm. Ik snap niet waarom ze dat met de 103 niet kunnen.
Bij het dragen stoort me de dikte wel allerminst. En het (supermooie) plexiglas voegt ook al bijna 3mm toe natuurlijk
De 903 is natuurlijk wel voorzien van een verdere ontwikkeling van de 7750, met column-wheel, maar ik weet niet of daar het verschil in dikte zit.
Wie er eentje heeft, houdt hem.