Sinn heeft een nieuwe zomerse gelimiteerde uitgave! Niet geheel vrolijk, een beetje zoals de zomer momenteel
De Sinn U1 C HAI, uitgave van 300 stuks voor het magazine Chronos en WatchTime Duitsland.
NA
Wat zijn nu de kansen dat je een EZM2 Hydro 3H in bijna nieuwstaat op de kop kunt tikken?
En hoe toevallig: Een dag later ook nog een in perfecte staat bijpassende bracelet gevonden!
Zo’n beetje 25 jaar oud en echt in heel fraaie staat.
De tritium patina (ofwel verkleuring ) is wel extreem op dit exemplaar, hoewel de gelige kleur ook door de oude olie kan komen.
Ik heb ergens een vermoeden dat dit horloge al heel lang stilstaat en de olie er dus ook al heel lang inzit.
Het horloge zal binnenkort naar Frankfurt afreizen voor een onderhoudsbeurt, een batterij wissel en verse olie, wie weet hoe het er dan uit komt te zien.
Sinn gebruikt tegenwoordig een iets andere samenstelling olie, omdat de oorspronkelijke versie zoals gebruikt in de jaren 00 vaak verkleuringen gaven.
Maar de gelige kleur was toch wel een voorname reden om toe te grijpen en dit horloge te bemachtigen.
Op de achterkant zitten wel een paar krasjes en een behoorlijke kras op de deksel bij de 7 uur lug, maar wiel maalt daarom? Om de pols heb je daar toch geen last van :-).
Zodra ie terug is van het hoofdkwartier zal ik natuurlijk nog wat plaatjes delen.
Zoals de meeste Sinners weten, kan dit even duren, de onderhoudsafdeling van Sinn neemt nogal de tijd voor een servicebeurt….
Thanks!
Zoals sommige mede Sinners wellicht weten, heb ik nogal een zwak voor dit model.
Het is dan ook inmiddels de tweede EZM2 Hydro 3H tritium in de collectie.
Vergeleken met de andere is het verschil in patina behoorlijk!
Zie hier een side-by-side vergelijk:
Zou kunnen idd.
We zullen over een paar maanden ( ) zien als ie terug is uit Frankfurt en of het er iets frisser uit ziet. Maar zoals de kleuren nu zijn vind ik het ook prima!
Heb er nog eentje die een nieuwe batterij nodig heeft:
Zo zag een EZM2 eruit die ik een paar jaar terug kocht.
Pas toen ik ‘m thuis kreeg zag ik dat dit exemplaar een luminova wijzerplaat had (jawel, wel met het 3H logo!) en tritium wijzers. Sinn Frankfurt heeft voor mij een wisseltruc uitgehaald met een andere EZM2 waar de situatie net andersom was (dus daarna een luminova 3H versie en een volledige tritium versie - fijne service!).