Sinn only (Deel 1)

Welke vloeistof zit er eigenlijk in. “Olie” lijkt me toch niet?

Helder. Wellicht heeft het inderdaad daarmee te maken. Ik ben doorgaans namelijk geen stalen-band-fan, of beter gezegd meer een liefhebber van leer. Heb altijd banden van leer of rubber gehad. Enige uitzondering was een GMT-Master die ik ooit in een vorig millennium van mijn grootouders kreeg, nadat zij deze kochten op een Spaans strand van een persisterende jonge man met een hele koffer vol “ECHTE” kroontjes.
Grappige was dat ik destijds nog in groep 8 van het basisonderwijs zat en het horloge toen al is gestolen tijdens een les handvaardigheid, waar sieraden afgedaan moesten worden hahahaha.
De 556 is zowaar het eerste horloge dat ik overweeg, waar ik sowieso -naast een mooie vintage- ook een stalen band bij zou willen hebben.

De handleiding heeft het toch echt over ‘Hydro-oil’. Verder onduidelijk over wat het nou precies is behalve dat het ongevaarlijk is en vervliegt bij lekkage.

:thinking: Hydraulische olie dus. Wat Citroen ook gebruikt :grinning:
Maar dat vlekt wel.

Het gekke is dat de H link (getegimenteerde versie) van mijn 856 veel dunner is dan die H link in de film.

Zou dat mogelijk te maken kunnen hebben met dat de H-link vroeger geen hex- of torx schroefjes had, waardoor de band wat dunner kon? Ik weet het niet zeker, maar dacht zoiets te hebben gelezen.

https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/company-base-bnl/all-3m-products/~/3M-Fluorinert-Electronic-Liquid-FC-40-0-75-gal-plastic-container-11-lb-5-kg-/?N=5002385+3291145061&rt=rud

1 like

De mijne heeft inderdaad geen hex of inbusschroefjes. Dit maakt mijn band dunner en ieler, maar ook lichter.

16 likes

Dat klopt! Is op enig moment veranderd. Welk jaar dit is veranderd is niet helemaal duidelijk.

Mocht iemand zijn 556i van de hand willen doen, houd ik mij aanbevolen… :smile:

Ja hoor! Ligt aan wat je ervoor over hebt :wink:

2 likes

PM onderweg :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit: ik ben echt op zoek naar de 556i met zwarte plaat en H-link bracelet

16 likes

Pfff het leven is Sinnloos…

…en dan regent het ook nog de hele tijd! :face_with_raised_eyebrow::wink:

13 likes

Al een tijdje niet meegedaan hier…

21 likes

Ik begrijp best dat een cursus klokkijken met dat horloge soms meer voldoening geeft, maar kom op knul…met je neus in de Kluwer :laughing::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Scherp!

Wordt tijd dat je hem verkoopt hoor :wink:
Ik Ik Ik 🥳🥳🥳🥳

2 likes

Same here. Goed om te zien hoe die bij een jasje oogt en vooralsnog staat ie hoog op mijn lijstje voor de mogelijk volgende aankoop. De eerlijkheid gebiedt me echter op te merken dat deze 556 aan de pols van Amice op deze foto (met nadruk op: deze foto) nogal oncharmant groot lijkt. Gek eigenlijk, want dat idee had ik voorheen nooit (ook niet aan andere polsen op andere foto’s)