Ik heb een vraag over een Sinn 104. Een paar dagen geleden stopte het horloge met werken. Dat wil zeggen, na het opwinden deed het niets. Een paar dagen later pak ik het horloge op en lijkt er ineens niets meer aan de hand. Ook de gangreserve lijkt in orde.
Het horloge heb ik gekocht op UF. Het horloge komt niet direct van Sinn en is nog geen jaar oud. Toen het niet werkte heb ik even contact gehad en ik kan het natuurlijk naar hun sturen. Ik twijfel nu het horloge het weer doet. Aan de ene kant deed hij het niet en is er dus iets aan de hand. Aan de andere kant heb ik ook geen zin om een werkend horloge naar Duitsland te sturen. Ik heb zo’n onheilspellend gevoel dat er daar van alles mee fout kan gaan.
Wat zouden jullie doen? Opsturen, even aankijken of het horloge hier ergens laten openen om te kijken of er iets te zien is?
het is me niet duidelijk op het moment dat je het s morgens begon op te winden deed hij het nog wel of niet ?
en pas na het opwinden stopte het toen ermee ?
Even contact opnemend met de Kundendienst van Sinn en je zorg hierover uitspreken, en zolang je garantie hebt deze wellicht in overleg toch daar heen sturen.
Ik draag het horloge denk ik maar even een paar dagen en stuur zoals GMTplus1 zegt Sinn zelf even een berichtje.
Ik bedenk mij ook ineens dat ik hem 's-ochtends niet aan de praat kreeg, maar dat de avond ervoor hij het al ineens niet deed. Stond stil terwijl ik hem droeg. Op het horloge zit gewoon nog garantie.
Ik heb ook een horloge met een SW220 ( Sellita ) uurwerk.
Dit begint na 5 slagen opwinden al te lopen.
Dus ik denk dat de Sinn niet helemaal in orde is.
Dan lijkt me toch wat aan de hand te zijn. Ik zou m dan maar terugsturen. Voor de zekerheid kun je van alle kanten goeie foto’s maken, mocht er bij terugkomst iets mis mee zijn (nieuwe krassen ofzo).
Verontrustend dat dit niet de eerste 104 is waar iemand problemen mee heeft… Hoop niet dat bij Sinn het succes naar de hoofden stijgt, en men de QC laat afglijden. Of even een lokale horlogemaker raadplegen…? Het beeld op de Witschi (of Waishi in mijn geval ;-)) zegt vaak al veel. Kan ook een vuiltje geweest zijn, maar dat hoort er sowieso niet in te zitten op die leeftijd.
Horloge twee dragen gedragen en vandaag stond hij weer stil. Balans zat vast en na flink schudden schoot deze los en liep hij weer. Hij gaat dus even terug.
Bedankt voor de antwoorden!