Sinn u1 ervaring mee?

Beste leden.
Wie heeft er ervaring met de Sinn U1 tegimented?
En waar in Nederland of België zijn deze te koop ,en tegen welke prijs, of bekijken? Misschien mijn fout maar ik vindt geen dealer in het Belgenland.
Wie wil zijn ervaring delen.

De U1 is een topklok, tegimented of niet, een echte toolwatch.

Helaas heeft Sinn geen dealer in België, ze zitten zelf net over de grens, Frankfurt. Ze zitten zelfs ook niet meer in Nederland.

http://www.sinn.de/de/Haendler_weltweit.htm

Dank voor je reactie
Is de U1 daar te bekijken en eventueel te bestellen? Jou zou het komen dat er geen dealers zijn, haar het merk er op achteruit om een of andere reden?

Er zijn meerdere dealers (in Duitsland, niet alleen Frankfurt). Kijk even op de website.

Succes

Marges van het merk zijn kleiner, vandaar dat veel juweliers er niet voor kiezen.

U1 heb ik ooit gehad, U2 heb ik nog, Ux heb ik diverse van gehad en ook nu weer een UX SDR fully tegimented on steel.

De tegiment gimmick is leuk, horloge beschadigd bijna niet, onmogelijk is het echter niet en als het beschadigd is reparatie / herstel of bijwerken niet mogelijk.
(ik heb ooit mijn 757 UTC over de badkamervloer laten stuiteren…)
Verder heef het tegiment een beetje de kleur van titanium, fris en helder is het niet.
Wanneer je normaal doet, hoeft het horloge niet getegimenteerd te zijn, de bezel is al getegimenteerd en die vangt de meeste klappen op. Wil je van alles ruig doen, stel ik een Casio G-Shock GWG-1000 mudmaster voor.

De versies van 2007 tot ergens 2010 waren top, daarna zijn er kleine veranderingen in aangebracht oa in het mechanisme van de bezel. De eerste versies draaien soepel en direct, erg fijn. De latere voelen goedkoper aan.
De laatste jaren is het spul nogal aan de dure kant geworden.

1 like

Wat is duur voor een U1 ?
En zujn ze zoals ik lees vergelijking met oris en omega?

Heb de mijne bij Lauscher in Aken gekocht met tegiment band, zit na 8mnd. nog geen enkel krasje op. Top winkel, als je kontant betaald krijg ook nog korting, bijkomend voordeel een van de verkoopsters spreekt nederlands misschien wel handig voor je?

Ik kocht de mijne nieuw (toen ze net uitkwamen voor 725 of 750 euro)

Ik ben superhappy met mijn U1 op rubber. Normaal gesproken koop ik een horloge het liefst op staal, maar bij de U1 heb ik geen moment overwogen om te zoeken naar een stalen band erbij… Als je tweedehands koopt, zorg dan dat de band niet te ver is ingekort voor jouw pols, anders moet je er een nieuwe rubberband bijkopen.

1 like

En die zijn tranentrekkend duur. Richting 300 meen ik.

Hier ook een U1 tegi op rubber (4x) met tegiment sluiting. Topper wat mij betreft; als ik een minpunt moet noemen; toch wat krasjes op de sluiting. Minder gevoel/kwaliteit in de bezel herken ik niet.

Ps dacht dat je in vlaanderen woonachtig was? Mocht je in regio gent/zelzate zitten, pb me maar, mocht je de U1 ‘live’ willen zien.

Volgens mij valt dat mee, de sluiting is top! Maar duur. Het losse bandje is te doen.

Het horloge zelf is rond de 2000 ?
Dan lijkt het mij wel een mooie koop.

http://www.sinn.de/de/Modell/U1.htm

op stalen band of siliconenband 1645 euro.

Bandhelften kosten 25 euro per stuk (50 euro voor een band zonder sluiting)…kunt kiezen uit verschillende kleuren en wel of geen " Sinn" opschrift.

Ik zweer toch dat ik veel onredelijker prijzen heb gezien. Deze vallen alles mee.