Gezien het feit dat ik een heel erge hekel heb aan krasjes, heb ik mijn keuze laten vallen op een Sinn… Bij Sinn heb je de mogelijkheid het horloge met “Tegiment” te kopen. Daardoor heeft het staal een behandeling gekregen, waardoor het bijna geen krassen kan krijgen…
Zo, maar nu de vraag waarom het eigenlijk gaat.
De Sinn U1 kost met Tegiment ca 1700 en de UX met Tegiment ca 1900.
De U1 is een automaat en de UX een quartz.
Als we ervan uitgaan dat ik de Sinn als dagelijks horloge ga inzetten, wat zouden jullie als argumenten voor of tegen een van de beide horloges brengen?
Ik zie nl. door de bomen het bos niet meer
Ik hou van de zwevende sekondewijzer… maar vind het aan de andere kant ook prettig als is een paar dagen een ander horloge draag, de Sinn kan aanleggen zonder hem te hoeven opwinden en de tijd te zetten…
als ik de specs van u1 en ux zie op de website van sinn zijn er nog wel wat meer verschillen die de extra 200 euri verklaren, thermocompensated quartz, hydro techniek, enz. Ik zou, zeker voor een dagelijks horloge, de ux nemen, heerlijk, quartz, minder kwetsbaar, je pakt hem en doet hem om, natuurlijk zijn wij liefhebbers gecharmeerd van automaten maar een paar goeie quartzen in de collectie is natuurlijk altijd prettig:-)
Ik zou zeggen naast het soort “motortje” altijd even kijken hoe zwaar en hoe dik zo’n klok is,
bandjes swappen is simpel zat maar wanneer zo’n klokje vanwege het gewicht of de hoogte gaat irriteren is het te laat om te ruilen.
Ik vind een automaat toch iets meer hebben bij een “clean” wijzerplaat. Juist het bewegen van de secondewijzer vind ik wel iets hebben. Ik vind quartz ook super maar dan liever een chrono waar de secondewijzer kleiner is.
vreemde afwijking, ik weet het…:-
Ik zou dan ook voor de U1 gaan. echter zoals ik eerder al aangaf in een vorig topic is de AR Coating aan de buitenzijde erg gevoelig voor krasjes. Voor mij een afknapper en ik was de hele dag aan het poetsen. Dit vind ik persoonlijk erg jammer gezien het feit dat de rest van het horloge een soort “Robocop” tank uitstraling heeft en onverwoestbaar lijkt.
voor mij hangt t ook af v je dagelijkse activiteiten. als je elke dag op de motor naar je werk gaat en daar met n drilboor aan de slag moet, dan zou ik de quartz kiezen. als t allemaal niet zo extreem eraan toe gaat, dan zou ik de automaat nemen.
dat ie na n paar dagen stil liggen opnieuw ingesteld moet worden, neem ik op de koop toe.
Ook mbt tot Servicekosten e.d.
dat durf ik niet te zeggen. wil je bijv via ad laten doen of zelfstandige horlogemaker?
Ik zou zeker voor de UX gaan. Zit een super uurwerk in, is oneindig waterdicht
(bizar om te zien hoe er ‘speling’ in de achterdeksel zit) en mooier dan de U1 imho. En die olievulling is zooooooooo cool.
Zou zonder meer voor de UX gaan. Pracht horloge, technisch interessanter dan menig standaard automaat. Jammer dat hij voor mij persoonlijk te groot is.
Met die reuze sluiting hou ik nauwelijks rubber band over :X