Sinn UTC

LS,

Momenteel overweeg ik de aanschaf van een SINN 103 of 756. Met UTC functie.
Nu doe ik veel zaken met India, en daar lopen ze 3,5 uur achter.
De vraag is dus of iemand weet of je met de UTC functie ook halve uren tijdsverschil kunt instellen.

Thanx !

Bas

Ik heb zelf ook een Sinn 144 GMT ST.
Ook dus met een tweede tijdzone en ik kan alleen maar hele uren instellen.
Je voelt als het ware het wijzertje in het hele uur klikken als je hem verzet.
Dat is bij de 103 en 756 ook zo.

Tja… ik doe ook redelijk wat zaken met Indie / Indiers en heb het gevoel dat die 30 minuten in de fouten-marge van de agenda van een Indier wegvallen :slight_smile:

Groet
Mark

haha !
Da’s ook een oplossing ja. En een bekend fenomeen. Maar geen kwaad woord over mijn Indische vrienden :slight_smile:
Het is alleen zo onhandig als je een webex of een converence call planteden je precies de marge aan de verkeerde kant hebt genomen :slight_smile:
Het blijft onhandig die tijdzones. Gaat nog geregeld mis. Meestal bellen of SMS-en we elkaar eerst toch nog even.

Bas

Volgens mij lopen ze daar 3,5 uur voor, logisch dus dat het geregeld mis gaat :smiley:

Ruud

is het niet mogelijk de kast open te maken en de GMT wijzer een halve ‘stap’ te verzetten?
enig nadeel is dan wel dat je dan altijd aan een half uur zit.
(of je moet hem weer openmaken en terugzetten).
succes!
groet, frank.

Mechanische horloges met UTC functie kun alleen per heel uur verzetten.

Wellicht is het mogelijk om via een draairing wel halve uren in te stellen, is alleen erg lastig met aflezen.

De oplossing: Een ana-digi (analoog-digitaaltje) van Citizen bijv. de Navihawk (is er in verschillende uitvoeringen) , volgens mij kun je daar meerdere tijden mee oproepen.

Geen Sinn, maar wel 2e tijdzone geheel vrij instelbaar

Thanx !
Ik heb een ana-digi Citizen Hide-away. Die doet idd precies wat ik wil.
Ik heb ook nog een Seiko chrono japperdejap nogiets, en die heeft zo’n alarm / tweede tijd kleine wijzerplaat. Werkt ook perfect.

Maar nu zit ik naar die Sinn te kijken, en vroeg het me gewoon af.
Ik ben zeker niet van plan hem open te schroeven om de wijzer te verzetten :slight_smile: Dan kan ik echt beter die Citizen aan mijn andere pols doen…

PS, Lucien, ik heb je een PB gestuurd…

Bas