In het verleden was ik altijd wel onder de indruk van de specificaties van de Sinn klokjes van bijv. Ronno, Sjakkie en Lucien. Ook het uiterlijk van zo’n klokje deed me altijd wel iets.
Gisteren na een prettig overleg met JMN de UX omgegespt. Ik heb er een berg rubberen banden met vouwsluiting bij gekregen. Maar vouw + rubber = wijf (insiders grapje dus niet meteen over me heen vliegen) dus ik draag het horloge op een nato met gematteerde gespen.
Topklok, doch persoonlijk liever zonder GSG9 logo, niet omdat het GSG is maar ik heb het ook met hantekeningen van Shumi op een speedmaster of casio redbul racing logo’s…leuk voor de fan…maar voor mij liever de gewone versie…
en eens met JackW…op rubber dat ding…met doornsluiting>X maar ja…ben niet helemaal objectief ik heb namelijk een aangeboren allergie voor nato’s;)
Stoere klok, mooie strakke lijnen en de nato vind ik hem goed staan. Rubber lijkt me echter ook prima kunnen. Niet dat ik denk dat bij jou rubber goed zou kunnen in de zin van dat, eeuh ik bedoel dat het horloge dan goed, dus los van jou ‘manzijn’, euh , ik bedoel, nou ja, dus dat… Laat maar: nato staat hem goed.
@ Tommaat
Eens in de 7 jaar moet hij terug voor onderhoud: nieuwe batterij, nieuwe wijzers, nieuwe vloeistof, evt. correctie van de digitale compensatie en controle van het mechanische gedeelte. In feite weinig anders dan bij een onderhoudsbeurt van een automaat.
@ Tommaat
Eens in de 7 jaar moet hij terug voor onderhoud:
nieuwe batterij, nieuwe wijzers, nieuwe vloeistof,
evt. correctie van de digitale compensatie en
controle van het mechanische gedeelte. In feite
weinig anders dan bij een onderhoudsbeurt van een
automaat.
EZM3. Sinds '93 in mijn bezit, voor mijn doen erg lang. Alleen de pre-pro Speedy heb ik langer (vanaf 2000). Ik vind het niet zo’n nato klok maar ben ook niet echt een nato fan. Hoewel Olaf Lugten van DStrap een poging gaat doen een lederen nato te maken voor aan mijn Tudor, zonder die extra gespen enzo.
In ieder geval gefeliciteerd met deze Sinn, zijn echt top kwaliteit horloges m.i.
Topklok, doch persoonlijk liever zonder GSG9 logo,
niet omdat het GSG is maar ik heb het ook met
hantekeningen van Shumi op een speedmaster of
casio redbul racing logo’s…leuk voor de
fan…maar voor mij liever de gewone versie…
en eens met JackW…op rubber dat ding…met
doornsluiting>X maar ja…ben niet helemaal
objectief ik heb namelijk een aangeboren allergie
voor nato’s;)
veel plezier met deze mooie klok Roel.
Ik heb niets met GSG9 maar ik zocht gewoon een quartz klokje waarmee ik het water in kan gaan zonder zorgen. Toen kwam deze voorbij. Je hebt me wel aan het denken gezet en waarschijnlijk ben ik vanavond aan het zoeken naar non logo wijzerplaten
lance_explorer Schreef:
El penumbra Schreef:
Dit is echt zo’n dijk van een klatserklok!!!
Veel plezier met je aanwinst. :~
Helemaal mee eens!
Hoe vind je de maat tegenover bijvoorbeeld een sub
oid.?
Ik droeg de afgelopen maanden meestal een Panerai 104 (en daarvoor 112) en de maat van deze Sinn sluit daar prima bij aan. Submariners heb ik alleen vintage en door het plexi heb ik daar een heel andere beleving bij.