Sinn VS Hamilton

Ik wil graag de sinn104 kopen. Is het anno 2020 nog steeds zijn geld waard? De reacties zijn tot op vandaag nog steeds positief. Het heeft een sw220-1. De nieuwe Hamilton Hamilton aviation converter is net op de markt. Deze heeft een h21-si dat is een Eta valjoux 7750. De prijs is ongeveer 300 euro meer. Nadeel is de grootte. Het horloge is 44mm.

1 like

Pictures voor vergelijking?

Weet je zeker dat die Hamilton een Valjoux 7750 heeft? Dat is een chrono movement, en de Sinn 104 is geen chrono.

Ja klopt. De Hamilton is een chrono.

1 like

2 totaal verschillende horloges. Het gaat mij vooral ook om de kwaliteit prijsverhouding en het uurwerk.

1 like

Persoonlijk zou ik voor de Sinn gaan.
Al vergelijk je hier appel met peer
Qua uitstraling en finesse, vind ik die toch meer hebben.
Hamilton is een merk dat je bij je lokale horlogeboer koopt en meer op de massa mikt, terwijl Sinn ietsje exclusiever is.

4 likes

Bedankt voor je reactie. Dat gevoel heb ik ook ondanks dat Hamilton toch echt ook een prima uurwerken heeft. Ik denk dat de Hamilton ook een tikje te groot is. Verder beide mooie horloges.

Mocht je intersse hebben in een chrono, Sinn heeft ze natuurlijk ook… ook met Valjoux 7750.
Ook in 41mm… de 103 St.

Te krijgen op leer, rubber en staal.

6 likes

Ja bedankt. Die vind ik toch minder mooi.


42mm ook met H-21 Uurwerk.

1 like

Wat!?!?!? dat meen je toch niet echt? de 103 (ST sa, maar ook deze) staat al jaren op mijn wish-list, de 104 trouwens ook :grinning: :smile:
Wel geldt voor beide, de H-Link band, die is zo mooi, en maakt het horloge helemaal af.

Van deze 2?

104! :+1:

Zowiezowiezowiezo! :sunglasses:

3 likes

Denk dat die Hamilton niet zomaar meer verkoopt.
Ik vind die Sinn 10x mooier.

2 likes

Esthetisch vind ik de Hamilton de mooiste van de twee. Een valjoux 7750 is een van de beste chrono uurwerken out there en wordt door best veel andere topmerken ook gebruikt. Ik vind Hamilton sowieso wel een tof merk omdat ze van oudsher zeker hun strepen hebben verdiend op het gebied van uurwerken ontwikkelen (al koop je daar nu weinig meer voor maar voor het gevoel vind ik dat toch leuk). Over de Sinn weet ik zelf niet zoveel, anders dan dat veel mensen die er wel wat van weten er enthousiast over zijn (zie de andere comments).

Ik zou alles overwegende toch neigen naar de Hamilton, ondanks de maat. Echter, vast staat dat ook de Sinn een prachtig en uniek horloge is.:slight_smile: Succes met de keuze!

1 like

Sinn

Is een " no brainer "

2 likes

Ik ga voor de Sinn :+1:

Zonder hersens :grin:

1 like

Ik heb de sinn 104 (zwart) besteld met h link.

8 likes

Good to hear!

Gefeliciteerd :+1:

Foto’s zullen wel volgen.

Moet je lang wachten?
Of kan je hem zo oppikken?

goede keus, veel draagplezier straks

1 like