Sinterklaas is vroeg (of laat?) NA's galore!

Goedenavond,

Recentelijk ben ik hier lid geworden, welks mijn verslaving met betrekking tot alles wat de horologie betreft geen goed heeft gedaan.
Onlangs heb ik enkele nieuwe aankopen gedaan en ook wat cadeaus gekregen, welke ik zoals hier goed gebruik is, graag met jullie wil delen!

Zo heb ik afgelopen week mijn PADI open water certificering gehaald, wat natuurlijk niet passender gevierd kon worden met een dikke duiker van een merk waar ik altijd al een model van wilde hebben, Seiko natuurlijk! :wink:
Ik had in eerste instantie in de winkel mijn zinnen gezet op de SPB087, voornamelijk omdat hij zo heerlijk comfortabel droeg met de vernieuwde rubberen band.
Toen ik echter de Seiko Samurai PADI zag liggen ging ik vrijwel direct voor de bijl!
Die ‘‘knurled’’ crown en scherpe hoeken vond ik al prachtig, maar toen ik de dial goed bekeek en die golf textuur zag was het al helemaal een gedane zaak.
Een beetje onderhalen et voila: mijn eerste Seiko duiker (van velen?) was een feit!
Ik ben elke dag nog meer onder de indruk van dit horloge dan daarvoor, vind de kleurencombinatie geniaal en hij is gewoon bad-ass. Kan niet stoppen met er naar kijken :upside_down_face:

Daarnaast had ik voor kerst reeds zeer passende cadeau’s gekregen van mijn vriendin, die hoofdschuddend kijkt naar de hoeveelheid tijd die ik steek in alles lezen/youtuben, maar toch zo lief is om mij aan te moedigen in mijn obsessie.
Zo vond ik onder de boom twee prachtige boeken, the Watch Book Compendium en The Watch Book Rolex, waarvan vooral het Rolex boek ook echt boordevol informatie staat.

Alle horloge goodies bij elkaar, plus mijn andere recente aanwinst, de volledige Ian Fleming set ;!

Tot slot had ik mezelf nog getrakteerd op enkele NATO straps, de grijze James Bond en de ‘‘Dr. No’’ James Bond, een lichte Nubuck van Hirsch en een Beads of Rice van Uncle Seiko. Allen bedoeld voor mijn Longines Legend Diver, bedoeld om een beetje mee te wisselen. Ben echter inmiddels zo verknocht aan de LLD op de nubuck Hirsch dat ie er niet meer af gaat :zipper_mouth_face:
Guess dat ik nog een ander horloge moet hebben dat de echte nato/banden slet zal worden!

Tot slot komt er nog een lichtkleurige Sailcloth band binnen van Watchbandit, welke, naar ik hoop, iets meer ''ronding heeft/gevulder is, waardoor het geheel nog mooier rond de pols loopt.

Dan tot slot heb ik nog een Omega Seamaster 2262.50 (sword hands) onderweg maar deze ligt nog vast bij de Douane helaas. Foto’s volgen!

Dit jaar staat in het teken van het werken naar zowel mijn jongensdroom horloge: de Omega Speedmaster en het verkrijgen van mijn volwassen droom horloge: de Rolex Explorer. (36mm of 39mm is yet to be decided)

Nogmaals bedankt voor dit mooie forum waar ik al zoveel kennis en inspiratie vandaan heb gehaald! Echt mooi om te zien hoeveel activiteit en kennis hier aanwezig is. Op een mooi 2021! :hugs:

41 likes

Lekker bezig :+1::+1:

1 like

Welkom! Altijd gaaf een Samurai met die strakke lijnen :ok_hand:t3:
Leuke collectie heb je zo al en mooie plannen voor de toekomst.
Iets zegt me dat je niet in Nederland woont. Rare huizen hebben ze daar.

1 like

Gefeliciteerd met de mooie NA’s!

1 like

Gefeliciteerd met je NA’s. Boekencollectie van Fleming is ook erg goed trouwens. Mooi geschreven boeken :+1:t2:

1 like

Ik heb hetzelfde vermoeden :wink: officieel zijn de Antillen ook Nederland toch? Dat vermoed ik namelijk :sweat_smile:

Maar hele gave aanwinsten allemaal.

2 likes

Mooi hoor! Geniet ervan :+1:t3:

1 like

Veel plezier met de aanwinsten!

1 like

Hahaha, correct! Ik heb het voorrecht om voor mijn werk nog enkele maanden in het Caribisch gebied te mogen verblijven! (Geen lockdowns of andere lastige zaken, van harte aan te raden! ;))

1 like

Dat is correct! Wat deed het je specifiek de Antillen vermoeden?! Scherp!

Ja vind het prachtig tot dusver! Veel meer een inkijkje in de persoon Bond zelf, een must voor elke liefhebber!

1 like

Zo, dat klinkt wel lekker :palm_tree::sunrise: Wat doe je voor werk? Iets met duiken, of is dat hobby?