Van waar de kriebels van horloges zonder Saffier glas? Veel Seiko’s met mineraalglas zijn echt prima. Verwacht dat er bij pulsar (submerk van Seiko) ook niets mis mee is.
Check, volgens specs heeft deze Hardlex mineraal. Dat is dus wat harder dan gewoon mineraal, maar iets zachter als Saffier. Maar geen idee welke diameter en dikte in zo’n Pulsar gaan. Inderdaad bij horlogeglas kunnen ze het hardlex eruit halen en kijken of ze daar saffier voor kunnen bestellen. Altijd mooie upgrade, zeker met blauwe AR coating!
Als dat het argument is, dan kan je beter wachten tot de eerste kras op het mineraalglas en dan saffier (laten) plaatsen. Dan zit je het langst zonder krassen.
Dat Hardlex is prima.
Heb al 5 jaar een 007 beater en die heeft welgeteld 2 minuscule krasjes.
Ook de slagbestendigheid is uitstekend, ik heb dat eens zelf uitgeprobeerd
met een hamer op een overtallige en defecte Seiko military.
Was nog knap lastig om het stuk te krijgen, lukte slechts met de scherpe
hoek van de hamerkop.
Nee dat niet, maar het is mijn beater en die komt op vreemde plekken ( denk aan een staalfabriek in Cairo) en ik gebruik hem tijdens het klussen, motorrijden, draag hem tijdens een metalconcert…) dus ja de kans is gewoon aanwezig. Verder moet je het niet allemaal te serieus nemen. Tuurlijk is Hardlex goed genoeg, Seiko gebruikt die materialen die goed genoeg zijn voor zo’n horloge. Maar ik wil graag saffier met blauwe AR coating!