SISTEM 51, de mechanische revolutie

Vond alleen een ouder topic. Zijn er mensen die zo’n klokje erbij hebben? Zit er af en toe naar te kijken en denk dan nah laat maar. Echter het heeft ook wel weer wat zo’n automaatje met apart design. Zeker met een zomer op komst en de kleurtjes waarin Swatch ze heeft.

Ik heb er eentje, vind de techniek erachter toch fascinerend. Ik moet wel bekennen dat ik hem bijna nooit draag, misschien komende zomer weer wat meer!

1 like

Valt ie klein of groot met z’n 42mm? Ben zelf namelijk normaal van de 43mm ondergrens. Zit zelf naar deze te kijken…

http://media.horloges.nl/media/catalog/product/cache/1/image/485x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/u/sutn400.jpg

Ik vind hem vrij groot vallen, en met een lichte wijzerplaat lijkt hij nog iets groter denk ik

1 like

Ik was helemaal lyrisch bij het lezen over de systeem 51, heb hem al voor de release naar nl laten opsturen uit ch:
Geweldig uurwerkje: zéér precies lopend, gangreserve formudabel 90 u! En dat haalt ie ook! licht aan de pols, maar draag m niet vaak.
Tijdens sport wel af en toe waarbij de rotor als een dolle giert aan de pols.
Maar altijd betrouwbaar: mooi klokje dus!

2 likes

Hallo, ik het in december 2014 de zwarte gekocht en ben er best tevreden mee… Draag hem ook niet dagelijks want zoals de meeste forumleden heb ik meerdere uurwerken. Iedere maand is ie een weekje om de pols. Je voelt amper dat je hem draagt, hij loopt erg precies en de power reserve is minstens 3 dagen. Let wel op aub met het plexiglas, staan bij mij al kleine krasjes op, Tis ook leuk om de toch wel speciale rotor van de automaat aan het werk te zien. Dus mijn conclusie is " best tevreden ", geen spijt van de aankoop. groetjes

2 likes

T’is ook een beetje sentiment. Ben als kind begonnen met casio’s en mijn eerste “echte” horloge was toentertijd een Swatch :slight_smile:

Af en toe koop je gewoon een swatch: niet twijfelen: altijd waar voor je geld!
Én service is ongeevenaard: daar heb ik ooit iets over geschreven op dit forum

1 like

Hier nog zo’n klatser: 30 euro
En 200 m wr!

2 likes

Heb er ook 1. Maar meer voor de waarderen vd techniek (productieproces) dan t klokje zelf. Ben niet zo v die plastieken kastjes.

1 like

Ik zou wel een SISTEM 51 duiker willen. Misschien dat die nog een keertje komt :wink:

1 like

Ik heb er ook 1 in bezit, ooit gekocht op het vliegveld in de VS. Leuk voor de techniek, maar hier eigenlijk ook nooit om de pols.

Leuke techniek idd, alleen waar er tussen de normale swatches af en toe nog wel leuke ontwerpjes zitten vind ik die system51 echt allemaal dramatisch tegenvallen qua ontwerp en wijzerplaat. Snap niet waarom ze daar niet ff iets meer hun best voor doen en meer variatie aanbrengen.

2 likes

Er zijn inderdaad leukere ontwerpjes. Jammer dat ze daar dan niet af en toe een automaatje instoppen. Ik vind dit wel een leuk ding…

2 likes

Dit model vind ik best leuk voor de zomer

Maar ben bang dat ie ook weer snel in de kist zou belanden

1 like

Je weet toch dat Swatch ook andere automaat horloges heeft dan die 51 ? ( met ETA )
erg leuk maar wat aan de kleine kant 37mm geloof ik

Ik kan geen andere automaatjes vinden van Swatch. En 37mm is inderdaad wel aan de kleine kant. Heb hier nog een Raymond Weil van 39mm van jaren geleden en die draagt mijn vrouw inmiddels :slight_smile:

Deze bijvoorbeeld, maar ze hebben ook metalen kasten met automaat, ( de Swatch Irony 38mm )
die zijn dan gelijk ook wat minder extreem van design.

kost iets van € 155,- een fractie meer dan de system 51

http://www.squiggly.nl/nl/Swatch/Automatisch/SQC-t2265/offset/0/

1 like

:blush:

3 likes

Swatch heeft ook chrono automatics hoor, inclusief saffierglas.

Voorbeeldje: