Sistem51 only

Ik heb zelf de blauwe uit de eerste generatie (highly collectible :heart_eyes:).
En gebruik hem vooral op dagjes uit en vakantie, waarbij 1 nadeel niet onvermeld mag blijven: slechts 30 m WR.

Mijn exemplaar loopt extreem precies, maar is geen garantie voor een andere. Ze zijn namelijk niet af te stellen, of te repareren. Kaduuk is weggooien!

Ik vind het een betrouwbare reisgenoot die prettig draagt en goed afleesbaar is. Een betaalbare automaat!

3 likes

Eerder dezelfde aangeschaft als @WilSeiko. Leuk model, ging mij vooral om de (fabricage)techniek.
Die van mij is naar een andere liefhebber hier op het forum. Draagt lekker, maar het design had ik uiteindelijk niet een superklik mee.

Heb er als Swatch liefhebber drie momenteel. Lopen alledrie goed binnen +/- 10 sec per dag. Dragen wel fijn ook.

2 likes

Deze wil ik ook nog weleens toevoegen aan de collectie. Nice!

leuke klokjes.
Als ze normale lugs hadden gehad had ik er al een hele verzameling van maar deze rare lugs vindt ik vreselijk en zijn voor mij altijd een no go geweest.
De techniek is wel innoverend natuurlijk.

groetjes Lenno

2 likes

Die linkse, heb je daarvan ook een plaatje van de voorkant? Ziet er leuk uit die plaat. :relaxed:

Dank voor de reacties.
Wat me een beetje afschrikt is dat stuk gelijk weggooien betekend, of lees ik dat verkeerd?

Hoe lang gaat zoiets mee? Niet af te stellen is ook een beetje raar in mijn ogen maar lees wel overal weer een goede nauwkeurigheid, die niet af of toeneemt. Maar een service is dus kennelijk niet te doen neem ik aan.

Ik lees ook wat vaker over de fabricagetechniek en dat die bijzonder zou zijn. Daar ga ik me eens over inlezen.

De plastic versies kunnen sowieso niet open, dus als die verkeerd beginnen lopen moet je 'm idd wegkieperen. Ik dacht dat de irony versies wel open konden, maar kan dat niet bevestigen. Hoelang ze meegaan dat moet de tijd nog uitwijzen denk’k.

Aan de andere kant, een servicebeurt kost evenveel als een nieuwe, dus perfect moment om een ander kleurtje te kiezen :wink:

1 like

De System Puzzle (YIS408)

En plaatje vh net

Een vd mooiste vind ik persoonlijk!

2 likes

De Irony’s kunnen inderdaad open.

En dus af te stellen? Of is dat alsnog niet de bedoeling en is’t gewoon om het uurwerk erin te monteren dat hij open kan?

Nee, dat is niet mogelijk helaas. Maar als je ze leuk vind zou ik ze gewoon aanschaffen. Over 10 jaar zie je wel verder…

1 like

Zit op zich wat in. Als hij stuk/versleten is over tien jaar nieuw uurwerkje erin en je kan weer gaan natuurlijk.

1 like

Of de band/kast/glas is versleten. Zou kunnen natuurlijk uurwerk vervangen. Maar tegen die tijd is er wel weer een System 52 ofzo en dan wil ik de nieuwe hebben.

System 52?? Met 52 onderdelen… :slight_smile:

Grappig model die Puzzle. Leuke wijzerplaat, kast wellicht iets te bling voor mij. Voor aanschaf zou ik deze in het echt moeten zien.

Ja de kast is wat shiny. Maar draag ze ook maar af en toe. Wissel nogal af…

Mijn gevoel zegt dat de kast van de Irony eigenlijk altijd al zo geweest is.
De Irony die ik had in 1999 is precies hetzelfde:

Zelfde bandaansluiting ook.

Deze aan de collectie toegevoegd. Hodinkee editie. De california dial en kleurstelling gaven de doorslag.

3 likes

Van harte!

Mooiste 51 die er is.

En met name door de dial.

Wanneer verwacht je hem? Zodat we live fotos kunnen zien?

:beers:

1 like