Sistem51 only

Ik heb sinds juli 2014 deze sistem51. Destijds aangeschaft in New York omdat ik het een horloge schatte die nog wel eens geschiedenis kon gaan schrijven. En omdat de manier van productie mij behoorlijk nieuwschierig had gemaakt. Er is veel over het horloge geschreven. Veel mensen die het een mooie stap vonden in de geschiedenis van de horlogerie maar ook veel tegenstanders.
Bij mij wordt ie nog steeds met regelmaat gedragen en elke keer blijf ik het een heerlijk klokje vinden. Draagt super licht, en is nog steeds na bijna 3 jaar nog zeer accuraat. Gemiddeld +3sec per dag. Het is voor mij het ideale vrijetijdshorloge.

Kortom ik ben zeer tevreden met dit horloge en ik hoop hem nog lang te kunnen dragen.

Wie heeft er nog meer een sistem51? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?

7 likes

Geen ervaring mee, had er wel eentje willen hebben. Echter vind ik het jammer dat ze maar qua waterdichtheid maar 3 bar doen.
Zitten wel leuke modellen tussen.

2 likes

Ik ben een beetje bevooroordeeld, ben al sinds mijn jeugd een liefhebber van Swatch horloges. Het model wat ik heb loopt ook goed, +5 sec per dag.

2 likes

Heb trouwens altijd gewoon gezwommen met al mijn Swatches…

2 likes

Kunnen de meeste inderdaad prima tegen.
Heb er eentje destijds meegenomen de diepte in en die heeft het ook overleefd. Dus eigenlijk zou dat me niet moeten tegenhouden.

1 like

Ik heb er ook een, een Sistem 51 Gentleman. Heel leuk horloge om te zien, maar aan mijn pols vind ik hem niet echt mooi. Krijg er geen klik mee, dus hij staat hier momenteel te koop in het horlogemarkt gedeelte :wink:

Fijne avond allemaal! :relaxed:

1 like

Grrr, misschien toch maar eentje bestellen. Voor een ~€100,- kun je er ook geen buil aan vallen.

2 likes

Zo ist het maar net. En er is een ruime keuze nu ze het assortiment hebben uitgebreid.

Ik zeg doen!

1 like

Het idee vind ik erg gaaf, maar de designs kunnen me nooit echt bekoren helaas.

1 like

Ik heb ook een Sistem51; precies dezelfde als de topicstarter.
Ook ik heb hem deels gekocht vanwege de bijzondere productie.

Leuk om te zien, een fijn licht horloge. En bij de mijne vind ik het gewoon grappig hoeveel lawaai de rotor kan maken! Dat, samen met de kast, geeft wel een wat Goedkoop en plastic-gevoel, maar voor mij is het een blijvertje.

1 like

Inderdaad. Het rotor geluid is heerlijk. :slightly_smiling_face:

1 like

Leuke klokjes, als ze die oerlelijke bandaansluiting niet hadden gehad had ik er een hoop gehad want de klokjes zelf zijn erg leuk.

groetjes Lenno

Heb voor mijn pa ook een sistem51 gekocht, de Swatch Irony YIS402 Sistem Soul
Alleen heeft hij toch liever een stalen band, ik heb mijn best gedaan maar ik kan er gewoon geen band voor vinden, tenminste, niet de goede.
Heb er al 2 terug moeten sturen, de maat klopt telkens niet, en gelukkig gebruiken ze maar tig verschillende band aanzet breedtes…
De laatste kwam overeen kwa hele breedte maar de breedte van de tussenschotjes klopte niet.

Ik heb overigens de maat al een keer opgemeten maar bij de banden wordt alleen de hele breedte gegeven.

Dus, als iemand een idee of link heeft, ik kom er niet meer uit, heb swatch al gemaild maar die verwijzen me naar een swatch shop, ben niet zo vaak met mijn pa in de stad dus dat wordt lastig, als iemand online iets weet dan graag!

Deze dus:

Problemen met het vinden van de juiste band lees ik vaak hier. Dat is vervelend. Moeten ze toch een keer wat mee doen, bij Swatch. Even een keer bij de shop langs is misschien toch de best optie.

Wel een mooie versie trouwens. :+1:

1 like

Er stond een poosje geleden een test in een Duits horlogetijdschrift.
Er valt niets aan het horloge bij te stellen en de kast is ook niet te demonteren omdat alles vastgelijmd is.
Dat is wel een groot nadeel.

2 likes

Klopt. Dat is bekend inderdaad. Het is dan ook de bedoeling dat ie niet open hoeft.

Ik heb er 2. De blauwe en onlangs heb ik een Irony gekregen van mijn vrouw. Die laatste voelt wel meer als een echt horloge aan.

De blauwe

Mijn Irony is dit type. Helaas nog geen goede eigen foto.

4 likes

Ook hier de blauwe zoals TS. Is een ideaal vakantiehorloge (mits je er het water niet mee ingaat).
En de mijne loopt akelig precies, te verwaarlozen afwijking.

2 likes

Het is een lekkere wobbelaar idd!

1 like

Hoe is inmiddels het leven met een sistem51?

Ik was gisteren in een Swatchwinkel in Rome. Ik stond te kijken bij verschillende sistem 51 modellen. Vond er wel wat aardige tussen zitten. Toen mijn vrouw vroeg, ga je er een meenemen?, heb ik serieus even staan twijfelen, ook omdat de FNGEEN me na een paar dagen dragen echt helemaal niets doet (gaat naar mijn pa).

Niet gedaan om twee redenen:

1. De prijs is hetzelfde in Rome als in andere landen of internet. Dus per se in Rome kopen als impuls is niet nodig.
  2. Ik weet niks van de sistem51 en had geen zin uitgebreid onderzoek te doen terwijl er buiten nog zoveel moois te zien was.

Is het de moeite als bijvoorbeeld vakantiebeater ofzo?
Hoe bevalt het?
Problemen?
Plus en minpunten?
Ervaringen…

2 likes