Blancpain x Swatch

Nog eentje die wakker is geworden. Voor wie geen zin heeft om naar Amsterdam te rijden :wink:

2 likes

ze zakken lekker.

1 like

Minus alle kosten :joy:

1 like

Ik wil er al geen meer.

3 likes

En over 20 dagen gaan ze ze allemaal nog net binnen de retour termijn terug brengen naar de PC.

Heb al jaren enkele sistem51 uurwerken in diverse swatches in mijn verzameling. Afwijking die ik ervaar is + 2 a 3 seconden per dag.
Heb servicebare / regelbare uurwerken die slechter presteren in de verzameling.

Dit uurwerk is inmiddels alweer ruim 10 jaar op de markt dus voldoende info (ook op dit forum) vrij verkrijgbaar :wink:

4 likes

Hoe komen ze in godsnaam aan 91m WR zonder ingeschroefde kroon en met een doorzichtige achterkant in een plastieken kast?

De Moonswatch viel uit elkaar als hij blootgesteld werd aan het koude harde vacuum van de ruimte, sorry atmosfeer van de aarde, maar deze zou 91m WR hebben? Geloof er niks van.

Dan hoop ik maar dat die ‘ik ben nat’ aanduiding in de Arctic wel werkt … :slight_smile:

Ja, dat gevoel bekruipt mij ook. Had van de week in een balorige bui op een nieuwe Mission to the Moon geboden - winkelprijs + 2 tientjes.
Maar heb er gewoon geen belangstelling meer in.
Ik denk dat die BxS ook al overgewaaid is…

1 like

Mijn enthousiasme is ook aardig bekoeld afgelopen week.

2 likes

Dat gevoel heb ik dus ook. In het begin probeerde ik mijzelf te overtuigen om er een mooi te vinden omdat ik wel fan was van de Moonswatches, maar het is me niet gelukt :smile: Ik vind ze te groot, dik en ze ogen meer plasticky dan de Moonswatch en er is niet een model die ik echt mooi vind. Jammer, maar goed, niet elk model is interessant voor iedereen.

Een schroefkroon voegt weinig toe aan waterdichtheid, het zijn de pakkingen die het water moeten tegenhouden, ook bij een schroefkroon. Enige wat dat toevoegt is dat je minder het risico loopt je kroon te bewegen onder water.
Het gros van de horloges met 100m WR heeft geen schroefkroon.

Tissot had in de jaren 70 al een kunststof horloge met een WR van 200m.

Christopher Ward heeft een duiker met zichtbodem met een WR van 1000m.

Maar mij best als je er niks van gelooft :wink:

9 likes

Misschien gelooft @wreckless dit dan wel;

1 like

Dat laat het inderdaad goed zien; niet de positie van de kroon, maar de conditie van je pakkingen is wat bepalend is :+1:

1 like

Vanochtend naar de Swatch store geweest in A’dam. Stond er om 9:15. Twee andere mensen voor me. Uiteindelijk om 10 uur ging de winkel open met nieuwe voorraad. Gisteren en zondag was er blijkbaar niks binnengekomen. Stond een man of 15 voor de deur. Heb de Antarctic kunnen kopen en mn vriendin de Artic.

18 likes

En, nog korting gekregen?

Geintje, geniet van jullie nieuwe horloges!

1 like

Zijn jullie tegenpolen? :smile:

17 likes

Heel fijn , blij voor jullie :+1:, proficiat !!

Nee tegen Polen dan weer net niet :joy:

4 likes

En? Schroevendraaiers inmiddels binnen?
Ben heel benieuwd of de bars netjes te verwijderen/terugplaatsen zijn.

De mogelijke beperking van swappen door evt. fixed lugs/bars is het enige wat me weerhoudt van aanschaf van een BxS.

Benieuwd naar je ervaring en pics!

1 like