Site betrouwbaar?

Dan wel een dikke Rolex toch?

Zeker weten, “met steentjes”. (Jordanees voor diamanten)

1 like

Geen zorgen. Door het klimaat nog nooit getrouwd geweest. Het was er gewoon geen weer voor. :innocent:

3 likes

Idd allemaal bijdehante jankers.

Welkom Mink,

Allereerst welkom hier en dat je veel plezier mag hebben en veel kennis mag vergaren.

Phoibos heeft leuke klokkies! Je kunt ze echter alleen niet alle modellen ook op de Nederlandse website seriouswatches.eu vinden.

1 like

???

https://www.google.com/search?q=frans+nederlands&rlz=1C1DIMC_enNL896NL896&oq=frans+nederlands&aqs=chrome..69i57j35i39j0i433i512j46i433i512j46i175i199i512j46i131i433j46i175i199i512j0i131i433i512j46i131i433j0i512.2120j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

:slightly_smiling_face:

1 like

Best wel leuke horloges voor een mooie prijs.

Dit klopt, een uurwerk voor om de pols is in het frans een montre! Horloge is echter een Frans afgeleid en woord en niet andersom. Dus het franse woord is horloge en niet het Nederlandse woord.

Ps.: Ik ben geen TL3 en dus niet gerechtigd om schrijffouten te herstellen, na plaatsing van de post.

Klokkie is Afrikaans voor klok.

1 like

Nog ongeveer een half jaar, dan promoveer je naar TL-2 :wink::stuck_out_tongue_winking_eye: als ik jouw statistieken bekijk

1 like

Ja, maar over wat voor klok hebben hebben we het dan in het Frans? Waarschijnlijk ook een wandklok, net als in het Nederlands.

1 like

Het is maar wat je invoert hé.

Daar staat dus letterlijk dat het geen Nederlands woord is.

Ik denk dat Joop @Mink015 nu nooit meer het k woord durft te gebruiken :grin:

We zijn blij er weer een enthousiaste horloge verzamelaar erbij te hebben Joop!
De sfeer is goed hier zoals je wel merkt

2 likes

Hahaha, ik kan het niet ontkennen. Ik ben vrij actief :sweat_smile:

Mensen die klok in de mond nemen en met hun pols zwaaien zullen het niet over een wandklok of staande klok hebben.

Wat zei ik nou net? wel bij de les blijven he!? :joy: grapje he!

Tegenwoordig wordt klok inderdaad alleen voor staande of hangende klokken gebruikt. Het gebruik van het woord klok, daarmee bedoelende een horloge, is echter een toe-eigening van uitheemse woorden. Net zoiets als F*ck you. Het is geen Nederlands, maar wordt wel als zodanig gebruikt.

Het is echter niet de taalkundige fout, in de vorm zoals sommige mensen willen doen voorkomen en het is al helemaal niet nodig om de zogenaamde “boosdoener” er op te attenderen dat hij/zij het fout zegt.

1 like