Hoi, ik ben nieuw op het forum. En vraag jullie hulp bij het vinden van een skeleton horloge.
Ik heb een Stührling skeleton horloge maar wil nu een “echt” horloge van een gerenommeerd merk.
Mijn budget ligt rond de €1200 euro.
Epos, Oris en Tissot zijn opties… maar Claude Meylan vallee de Joux 6045 heeft mijn voorkeur.
Heeft iemand ervaring met dit horloge of het merk?
Online zie ik niet echt winkels waar ze het verkopen maar het lijkt wel een betrouwbaar merk, is het dat ook?
Merk zegt mij ook niets.
Heb zelf de Davosa Classic Skeleton gescoord. De Oris Artelier Skeleton was eigenlijk het doel. Maar de Davosa kon ik voor een vriendelijkere prijs krijgen en is ook zeer geslaagd.
Ze lijken wat dat betreft ook erg op elkaar.
Dat is inderdaad ook mijn ervaring bij veel skeletons. Toch vind ik het prachtig om het mechaniek te zien en te beleven zeg maar. Bij een juwelier zag ik jaren terug de Oris. Maar goed vele horloges verder was er nog geen skeleton. Enigszins toeval krijg ik een aanbieding van de Davosa onder ogen die sprekend leek op de Oris. Met importkosten etc. mee was ik t.o.v. van de Davosa al ruim goedkoper uit. De Oris was inmiddels al iets van €600 in prijs gestegen t.o.v. van de juweliersprijs van destijds en dat zijn dan online prijzen. Keuze was daarom snel gemaakt. Euri’s in de zak en de Davosa om de pols.
Enige minpunt van de Davosa vind ik de gladde kroon wat bij het opwinden wat lastig is. Al zou ik hem voor het dragen ook een nachtje in de opwinder kunnen zetten