"Skeleton" de nieuwe trend?

Skeleton in z’n meest extreme vorm?

7 likes

Die zijn wel heul slecht af te lezen

1 like

Skeleton is van alle tijden denk ik.

Juweeltje:

1 like

Geen idee of het een trend wordt maar aan mij is het niet besteed, ook geen open heart o.id.

In de meeste gevallen is de afleesbaarheid gewoon ruk met skeleton of open heart.

Mijn vader heeft nog een leuke tonneau FC gehad met open heart, een paar uur lang weet je iig wat het ongeveer moet zijn maar af te lezen is het niet.

Met voldoende contrast wat sommigen hebben is het redelijk maar ik vind het te druk. Een uurwerkje kunnen bekijken prima maar wel vanaf de bodem.

Hoop het niet

Foto wel van mij maar het horloge niet helaas. Ben zelf ook geen skeleton fan. Maar deze is gewoon echt mega lekker en goed afleesbaar.

12 likes

Eh…

2 likes

Cartier heeft toch al een lange tijd skeletons in het assortiment? :man_shrugging:

Het zijn nooit populaire dingen geweest, denk ik, en ik betwijfel of ze dat gaan worden.

Laten we hopen van niet !

Als je niet duidelijk ziet dat het kwart over 2 is dan kan je beter aan iemand de tijd vragen ipv een horloge dragen.

1 like

Heerlijk om naar te kijken maar zou zelf niet snel een skeleton kopen.
Nieuwe trend ? is mij nog niet opgevallen.

:joy:

Tuurlijk. Die witte wijzers, gecombineerd met witte wieltjes, witte indices en witte tekst verspreid over een opengewerkte ‘dial’ met al dan niet bewegende onderdelen in grijs, is het toonbeeld van instant-leesbaarheid. :+1:t2:

Nee, die Range Rover velgen zien er zo uit bij Zenith en dat hebben ze mooi gedaan ;

3 likes

Skeleton is van alle tijden maar het worden er steeds meer. Hier de Laureato Earth to Sky

En Rado heeft ze ook al heel lang

En China vind ze ook mooi, ook bekend als Haofa en merkur

Deze Chinese prul is het enige horloge ever waarvan ik de opmerking kreeg “wat heb je een mooi horloge om!”. Ik kreeg het horloge cadeau van mijn geestelijk gehandicapte zusje. Daarom is het me erg dierbaar en zal ik het nooit wegdoen. Zij kocht het op een braderie voor 30 euro…

9 likes

“Open heart” of “advanced research”?

Ha, precies die was ook bij mij m’n eerste horloge dat de gekte heeft aangestoken! Ik heb ‘m in 2 jaar 3x opnieuw besteld omdat hij het nooit langer volhield dan een jaar, maar op Aliexpress voor 12,50 maakte dat me weinig uit. Dat waren simpelere tijden.

1 like

Ik vond dit een van de bijzondere releases van W&W, de nieuwste CPCP Tank. Zou er zelf nooit mee lopen maar vind het wel interesante take voor een skeleton horloge

1 like

Van veel merken kan ik skeleton horloges niet hebben omdat het te druk, rommelig of kitsch is.
Cartier is uitzondering (behalve de gene hierboven).

Cartier maakt namelijk geen horloges om vervolgens alles kaal te beitelen. Zij ontwerpen een uurwerk kaal in het design dat ze willen. Totaal andere benadering:

4 likes

Ik vind de Tissot die ik op 2de Paasdag heb gekocht nog steeds gewoon heel erg mooi hoor, en krijgt ook zeker draagtijd. Vooral voor naar het werk, lekker onopvallend, heeft nog niemand op gereageerd… En als iemand zou kijken, nog in een normale prijsklasse. In mijn vrije tijd wel stevige concurrentie van Breitling Avenger II Seawolf, Omega Speedmaster Professional, en Rolex Explorer 1 Two-Tone (als mijn vriendin die niet gekaapt heeft).

Totaal geen probleem qua afleesbaarheid, ook hele fraaie verandering van kleur als je met het licht speelt. Kortom ik ben er heel tevreden mee, maar smaken verschillen natuurlijk, daar heb ik ook begrip voor.