Skeleton horloge 2

Wie heeft er een goede top voor een mooi en betaalbaar skeleton horloge. Heb op de vorige post al wel een paar reacties gehad maar mijn nieuwe horloge zat daar helaas niet bij. Heb ook een aantal mooie gezien, maar na research vaak goedkope ‘zooi’ uit het oosten. Zoek wel een betrouwbaar merk en het liefst te koop bij een juwelier. Hopelijk kan een van jullie experts mij helpen! :slight_smile:

Wat mag 't kosten?

Tot 200 euro ongeveer.

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en zie veel interessante en mooie dingen.

Ik zoek nu een mooi skeleton horloge met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik wil eigenlijk niet meer dan 100 euro uitgeven en het hoeft dus geen officieel en duur merk te zijn. Zolang hij het maar niet na een maand van aankoop begeeft.

Wie kan mij helpen?!

vriendelijke groet,

Jan Jaap

Jjk Schreef:

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en zie veel interessante
en mooie dingen.

Ik zoek nu een mooi skeleton horloge met een goede
prijs/kwaliteit verhouding.

Ik wil eigenlijk niet meer dan 100 euro uitgeven
en het hoeft dus geen officieel en duur merk te
zijn. Zolang hij het maar niet na een maand van
aankoop begeeft.

Wie kan mij helpen?!

vriendelijke groet,

Jan Jaap

Toevallig heb ik er onlangs eentje gehaald, die gaat echter over je budget heen en heeft de eerste dag al mankementen :frowning:

Voor onder de 100 euro denk ik dat je de meeste kans maakt met een Chinees budget uurwerk te maken krijgt. Dan is het soms net de loterij om te zien of ie het goed blijft doen.

Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten is altijd wel risky.
En als je er dan mee naar een horlogemaker moet kopen, heb je supplementaire kosten - vooropgesteld dat ie het KAN maken. Sommige Chinese werkjes zijn nogal moeilijk te herstellen.

En er zijn er ook die er helemaal niet aan beginnen omdat ze garantie op de reparatie moeten geven en het klokje zo weer een ander defect kan hebben.

Hallo en welkom,

iets duurder en weliswaar geen echte skeleton, zijn deze “open heart” horloges van Orient:

Horloges met een prima prijs/kwaliteit verhouding!

Succes.

Wat dacht je van de swatch body and soul

ligt tussen de €125 tot ongeveer €140

Onder de €100 zit je snel bij Chinees en de kwaliteit is nogal wisselend. Als je geluk hebt dan heb je een prima horloge, met pech heb je een horloge dat je weer terug naar China mag sturen en dergelijke. Horlogemakers zijn vaak niet dol op Chinese uurwerken.
Swatch is ook een mooie optie, maar dan moet je je budget ook al wat oprekken. Anders zit je snel bij Japans en dat redt je eigenlijk niet voor dat soort geld.

En het uurwek van die Swatch…is dat ook Chinees ? en willen ze dat niet gezegd hebben ?

Bedank allemaal voor de reacties. Die swatch is een mooi alternatief. Erg mooi klokje! Misschien bestel ik wel een Chinees exemplaar als proef. Wie weet is het gelijk bij de dommen?! :slight_smile:
Anders alsnog voor die swatch sparen! :slight_smile:

Scudo Schreef:

En het uurwek van die Swatch…is dat ook
Chinees ? en willen ze dat niet gezegd hebben ?

Swatch en Chinees? Kan me niet voorstellen.

Scudo Schreef:

En het uurwek van die Swatch…is dat ook
Chinees ?

Haha, nee, dat zou redelijk uniek zijn. Als ik me niet vergis is het uurwerk een gemodificeerde versie van een ETA 2824.

@ Jjk: ik heb je een PM gestuurd. ( zie melding rechts bovenaan je scherm :wink: )

Jjk Schreef:

Bedank allemaal voor de reacties. Die swatch is
een mooi alternatief. Erg mooi klokje! Misschien
bestel ik wel een Chinees exemplaar als proef. Wie
weet is het gelijk bij de dommen?! :slight_smile:
Anders alsnog voor die swatch sparen! :slight_smile:

Ik zou doorsparen voor die degelijke Swatch. Als je echt niet “kunt” wachten, heb je op eBay van die Chinese skeleton horloges voor een paar tientjes.

Scudo Schreef:

En het uurwek van die Swatch…is dat ook
Chinees ? en willen ze dat niet gezegd hebben ?

Het is Swatch he. De grootste producent van Swiss Made uurwerken ter wereld: http://en.wikipedia.org/wiki/ETA_SA

Dat er wat onderdelen in China worden gemaakt sluit ik echter zeker niet uit.