Skeleton horloge voor vrouwen

Hoi allemaal! :relaxed:

Ik ben Stefanie en sinds 5 minuten geleden nieuw aangemeld op dit forum. Ik ben hier terechtgekomen omdat ik op zoek ben naar een skeleton horloge.
Echter lijkt de markt vrij groot voor mannen, maar is er voor vrouwen niet zo veel te vinden. ( of ik zoek niet goed genoeg :face_with_hand_over_mouth:)

Daar heb ik dus een klein beetje hulp bij nodig. Ik ben een hardwerkende vrouw uit de zorg, dus een horloge van €5000 kan ik niet betalen. Kan ik het nu vergeten? :thinking::nerd_face:

6 likes

Welkom hier!
Ik heb via Vakantie veilingen een aantal “plakmerk” dames skeleton horloges voorbij zien komen.

Allemaal een beetje afhankelijk welk budget je hebt.

2 likes

Oh, bedankt! Ik ga kijken! :blush:
Is dat kwalitatief wel oke, of goedkope rommel?

Kijk eens bij het merk “Epos”. Veel vrouwenhorloges met (deels) skeleton-style.

Staan regelmatig op catawiki, ebay, etc voor paar honderd euro. Veel minder in ieder geval dan de genoemde prijzen op de website

2 likes

En ook nog eens 100 meter waterdicht, da’s altijd handig.

1 like

Hoi Stefanie,

welkom op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Kijk ook eens naar Swatch. Het model Uncle Charly bijvoorbeeld. Zeer betaalbaar en prima kwaliteit.

Groetjes en succes!:+1::slightly_smiling_face:

Welkom op HF!

Heb je een beetje een budget in gedachten?
Ik zou er wel rekening mee houden dat de afleesbaarheid van skeletonhorloges nogal tegen kan vallen, zeker bij minder lichte omstandigheden. Ook al heb je geen budget genoemd, dit voorbeeld is buiten budget:

Als het schemerig is zie je absoluut de tijd niet.

Als je er persé een wilt kun je er dan een uitkiezen met wat meer contrast.

Verder is het misschien goed om te weten dat er legio horloges met een zichtbodem zijn, ook wel voor dames. Dan kun je via de achterkant het mechaniek bewonderen, terwijl de voorkant beter afleesbaar blijft.
Ook zomaar een voorbeeld:

2 likes

6 likes

Of kijk hier eens tussen. Als je een model aanklikt is er ook vaak een filmpje beschikbaar.

https://www.poljot24.de/uhrtypen/damenuhren.html

Moet ik dan denken aan 100eu of 2000eu wat je “betaalbaar” vind? Voor ieder budget is wel een skeleton te vinden, al is de kwaliteit die je krijgt wel afhankelijk van dat budget.
Als je meer richting de 100-300eu denkt, kun je kijken naar Fossil of Rotary. Als je deze horloges met een korting koopt heb je een prima horloge voor het geld. Als je van plan was rond de 1000eu te besteden dan hebben Hamilton en Oris wat horloges, al zijn deze vaak rond de 40mm, wat op een dunne vrouwenpols wat fors is. Een andere optie in deze prijsrange is de Tissot Heritage 1936. Weliswaar is dit geen skeleton, maar je kan het uurwerk wel bewonderen aan de achterkant. Met 36mm is dit ook een mooi formaat.

Heujjj dat is al een pluim waard. Ik ben de zorg uitgegaan omdat ik het te hard werken vond, dus niks dan respect :ok_hand: Ik eet 's avonds liever Nibbit ringetjes op de bank.

Ik denk zelf dat je een keer uitgekeken gaat raken op een Skeleton, maar dat kan ik ook eigenlijk niet beoordelen. Oris heeft de Atelier en de Artix lijn waar skeletons tussen zitten, misschien is het wat voor jou.

Deze staat bij Ace te koop:

Kuch kuch en @Captaingingerbeardd werkt er, dus voor een lieve glimlach krijg je vast nog wel wat korting :grin: :+1:

2 likes

Bedankt voor het meedenken @drex maar dit is écht niet mijn ding, al die glittertjes. Ik heb nu wel zo’n 12 in een dozijn Guess horloge, maar ik wil nu juist iets anders dan wat iedereen heeft.

@Hieronimus ook jij bedankt voor het meedenken, dit is ook té glitterig. Ik vind het juist tof dat je het uurwerk zo goed ziet, dat ik de tijd dan misschien minder goed kan lezen, nouja, in het donker kijk ik toch vaak op mijn telefoon ipv mijn horloge.

Mijn budget ligt tussen de €200-€300 wat ik voor een nieuw horloge uit wil geven. @Temporis ik zal eens zoeken bij de merken die jij noemt :slight_smile:

@HanDavinci gaaf horloge! Ik denk alleen dat deze een beetje buiten mijn budget ligt, hahah! Ik zal eens zoeken onder dit merk. Ik wil het liefst een met een zilverkleurig of zwarte (niet leren) band.
Eetse met je Nibit ringetjes, hier hebben we Nibit sticks in de la, voor mijn dochter van 1 :see_no_evil:
Wat betreft het uitgekeken raken, daarom wil ik ook een horloge van €200-€300. Ik wil gewoon ook af en toe wat anders! :wink:

1 like

Dit is die Swatch Uncle Charly waar ik het eerder in dit topic over had. Leuk horloge, bestaat ook op stalen band, uitstekend ETA uurwerk erin en goed te betalen. :slightly_smiling_face:

Op YouTube staan er ook verschillende filmpjes over. Mevrouw Klokkengek heeft hem ook en is er erg blij mee. :wink:

@Klokkengek ja, dat is wel een gave! Ik ga morgen eens kijken of ik die kan vinden met stalen band.

@rorymoer dat merk ga ik ook eens opzoeken!

Super bedankt allvast allen voor het meedenken! :two_hearts:

2 likes

Misschien wilde ik je stiekem een beetje van het skeleton-idee losweken. :sunglasses:
Die Swatch van @klokkengek is in elk geval veel beter afleesbaar :+1:

1 like

Dit misschien iets…
Swatch Swiss YAS109

2 likes

Wat zeggen jullie van het merk Rotary?

Heb dit horloge gezien, die vond ik wel mooi! (op de diamanten om het klokje heen na, dat had van mij niet gehoeven)

Orient bambino open heart

, binnen je budget, verkrijgbaar in kleur naar smaak. Je kan er een ander bandje op zetten. 40 mm klein beetje aan de grote kant, maar in m’n opinie zeker een unisex horloge. Trouwens de enige van mijn collectie waar ik op het werk al een compliment over heb gekregen. Niet dat dit ertoe doet maar dat zegt ook wat.

De Romeinse cijfers vind ik aan de grote kant, de plaat is een beetje druk.