Skeleton horloge

Dit is een geweldige tip Ed.

Ik kende het merk niet, heb er net een besteld en we gaan het meemaken. Superdeal of superflop voor € 140.

Wat mij triggerde is de hi-beat automaat met 72 uur gangreserve.

De Hangzhou 7570 ken ik niet. Beetje gezocht; blijkt een echt Chinees eigen ontwerp te zijn (andere Hangzou uurwerken zijn ETA of Seiko klonen).

Specs zijn verder dikke prima: 316L kast en band, Saffier (boven- én onderkant), 40 mm doorsnede, 20mm lugs.

3 likes

Gaaf! Tja, eigenlijk kun je voor die €140 niet tobben :wink: Ik ben benieuwd hoe je hem in het echt vindt!

1 like

€500

3 likes

Op het oog zeker niet verkeerd.

De meeste skeletons vind ik niet mooi. Maar de hierboven getoonde Zenith is wel smullen. En de Tissot Squelette, maar die zit ook rond de 2k.

2 likes

Is genoeg te vinden maar met een skeleton wil je wel echt de meest mooie afwerking kom je inderdaad wel duurder uit

Maar met 500 zijn ook leuke instap modelen te vinden

Poljot International heeft rond dat bedrag wel wat leuks. Assemblage in Duitsland met Chinese, voornamelijk Unitas gebaseerde binnenwerken. Afwerking van kast, wijzers en wijzerplaten is erg goed, het binnenwerk is goed doenbaar zeker als je de loupe even achterwege laat. Plus je hebt ondersteuning in Europa.

Ik heb volgens mij de goedkoopste gevonden

Ik zal hier wel gestenigd worden, maar ik heb vroegah als arme student eens een Fossil skeleton gekocht (zal 2007 oid zijn geweest) en die heb ik een aantal jaar later doorgeven aan een vriend van me. Hij draagt hem nog steeds en loopt nog perfect :+1:

Viel ruim binnen je budget in ieder geval.

Heel toevallig zat ik ook naar een FOSSIL te kijken. Ik heb zelf in mijn collectie nog een fossil waar ik ooit mee begonnen ben en dat is nu zo’n 3 jaar geleden. Hij loopt perfect dus je hoeft je niet te schamen hoor.

1 like

Hoe lang zou zon horloge meegaan?

:rofl::rofl: is inderdaad heel goedkoop… maar toch waag ik me daar niet aan ondanks de prijs… ik waardeer uiteraard je zoektocht.

Hmmmm ziet er inderdaad top uit… zal ik ook maar de gok wagen dan​:thinking::thinking::thinking:

1 like

Sow die is fors duurder geworden zeg.
Zat geloof ik niet al te lang geleden op 1600 ongeveer.

1 like

Jouw partner doet zeker de boodschappen?
:joy:

Zonder gekheid, je hebt wel gelijk. In mijn actieve herinnering was die fors goedkoper.

De Chinese horloges die ik tot nu toe heb gekocht vallen niet tegen. Heb twee San Martin’s, een Tsar Bomba en een Heimdallr. Allen met Seiko uurwerk. Prima afwerking verder

Dit wordt de eerste met een Chinees uurwerk. Benieuwd hoe die loopt.

Geinig dat ze de barrel ook opengewerkt hebben. Dan zie je de hoofdveer goed zitten… de stalen band ziet er wel als een harentrekker uit maar voor dat geld een mooie Barton erop en gaan!

1 like

Yep Dirk, aan dat skeletonizeren hebben ze aardig wat werk in gestopt. Alleen al dat zicht op de techniek houdt je gedurende de dag al bezig.

Heb nog wat Barton’s liggen mocht er een ander bandje op moeten.

De fabrikant van de OceanX kan niet eens een scherpe foto produceren op zijn website…