Skeleton, ja of nee ?

Jullie hebben gelijk, dat zijn allemaal mooie voorbeelden . alleen allemaal high end, 25k and up…

Daarom deze twee ook maar weer even:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/4/c/2/4c294c4c07290969bedac8434969c9e784f71f24_1_690x462.jpeg

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/a/e/6/ae65b02def679ca16dd655bd727a709627181940_1_690x483.jpeg

Ook niet gratis, maar zeker ook geen high-end. :sunglasses:

Met alle respect voor Tissot, maar dit bedoel ik dus met niet visueel spannend afgewerkt. Het ziet er allemaal metalig en “on-af” uit voor mij, alsof ze gewoon alleen de wijzerplaat hebben weggelaten.

1 like

De uurwerken zijn wel degelijk gemodificeerd, maar doordat het in basis gewoon een ETA 6497 is wordt het natuurlijk nooit zo mooi als de als skeleton ontworpen uurwerken zoals de meeste voorbeelden in dit topic.

Maar deze Tissot’s zou ik toch best aan m’n collectie willen toevoegen. :sunglasses:

Ja!

Nee niks aan. zo hoort een horloge niet te zijn.

Gelukkig dat smaken verschillen. Zou niks aan zijn als alle horloges op één manier en dus allemaal hetzelfde zouden moeten zijn. Dan was het snel klaar met de hobby.

Nieuw hier op Horlogeforum (introductie volgt nog :blush:), maar naast mijn Seiko divers heb ik deze erbij…

1 like

Persoonlijk vind ik het druk, liefst een gewone dial.

1 like

Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven: ik zeg Ja! Maar niet alle Skeletons. Kwestie van persoonlijke smaak en daar valt niet over te twisten…
Nog steeds blij met mijn Tissot, met ander bandje. Een blijvertje!

2 likes

Ik vond de Freak van UN altijd wel gaaf. Meer als concept hoor, hoe kom je hier toch op.

Ontwerper was onder invloed van geestverruimende middelen denk ik?

1 like

Gaat me meer om het hele concept, kijk maar even. Vreselijk lelijk ding verder maar toch :innocent:

Jammer dat ze op een nette wijzerplaat bespaard hebben…

2 likes

Ik zeg: doe deze maar:

2 likes

Inderdaad! :heart_eyes::heart_eyes:

Een paar uitzondering daar gelaten, is bij skeletons de afleesbaarheid van de tijd slecht, en dat is nu net de functie van een horloge vind ik … niet alleen maar een sieraad.

Ietwat late reactie, maar zat dit topic es terug te lezen; welk model van Oris postte jij hier? Kan hem nergens terugvinden…