Ik ben opzoek naar een Skeleton Horloge. Dat is een horloge met open uurwerk. Ik kwam toen vervolgens op de Thomas Earnshaw Longitude Echter las ik dat dit merk, gemaakt is in China. Wat ik totaal niet wilt, is bv 300 a 400 euro uitgeven aan een Skeleton Horloge wat gemaakt is in China. Heeft iemand goede suggesties voor een gelijksoorten horloge als de Longitude, maar gewoon van een goed merk. Dat vooral niet in China is gemaakt.
Wat is je budget? Overigens zijn er al meerdere topics over deze vraag.
Zelf heb ik een Hamilton railroad classic skeleton waar ik erg tevreden over ben. Hamilton heeft sowieso veel aanbod met open wijzerplaten.
Is je budget iets minder dan biedt Orient wat opties al is het vaak maar een deel van de plaat open. Weet wel dat de tijd aflezen bij een volledige skeleton best lastig kan zijn.
Mijn budget mag inprincipe tot max 2K. Gaat er mij meer om dat het mooi en verfijnd is. Ik zelf kwam op de Earnshaw Longitude, alleen dat is dus uit China. Wat ik belangrijk vind is dat het uurwerk echt mooi open is, het liefst zwart en dan de kleur zilver, band stainless steel zilver. Die bovenste klok vond ik super, alleen het bandje niet.
Oh wow die tip over de Hamilton Railrod classic er zijn dus meerdere versie van.
Ken jij een adres ? Enige wat ik tot nu heb gevonden is de Hamilton Rail Road. Zwart Zilver. 1200 euro. De rest sprak mij niet echt aan. Al moet ik zeggen dat mijn gevoel totaal niet bij de Hamilton is. Het is hem net niet.
Oh wacht ik zie dat jij ze ook maakt. We zouden dus gewoon een ontwerp kunnen maken tot eind product ? Wat voor prijzen zit je bij jou ongeveer ?
Het meest open horloge wat ik ken is de Oris Atelier Translucent Skeleton. Maurice Lacroix heeft ook een mooie al weet ik dat type en de prijs niet. Als alleen het bandje van de Tissot je tegenstaat is deze natuurlijk makkelijk te vervangen. Verder denk ik dat @stefanketelaars wel weet waar een creatie van Stefan Ketelaars te halen is .
Ja ik vind zelf ook die Thomas Earnshaw Longitude perfect. Alleen die klok kost rond de 300 euro. Ik geef dan liever meer uit voor betere kwaliteit. Maar je hebt zeker een mooie klok. Vind hem echt nice.
Om eerlijk te zijn had ik hem zelf nooit gekocht maar verkregen uit een ruildeal hier op het forum, sindsdien bevalt hij goed. Als je heel specifieke wensen hebt kan je overleggen met @stefanketelaars wat mogelijk is, hier een idee van wat hij zoal heeft gedaan: https://www.facebook.com/skskeletonwatches/