Skeleton - welke is de mooiste?

  • Niet naar het merk kijken :smiley:

  • Het is natuurlijk een subjectieve vraag: welke vinden jullie de “mooiste” , MAAR ook rekening houdend met de LEESBAARHEID, die bij een skeleton al sowieso minder is.

  • Kijk ook waar de wijzers het beste contrasteren, hoe de “skeleton” op zich er uit komt enz


Ik heb wat geknipt en geplakt :wink:

Deze

:wink:

Ja, maar ik vrees dat die door die “koperglans” niet zo erg duidelijk afleesbaar zou zijn


Donkere wijzers op een witte plaat moeten het beste resultaat geven, normaal gesproken. Dan zou de onderste in aanmerking komen.

Maar qua uitvoering zou ik voor de bovenste links gaan, die vind ik net iets subtieler, dan wit.
Maar die met de koperen plaat is ook erg mooi.

De afleesbaarheid heeft sowieso te leiden bij dit type horloge, dus ik zou dat ondergeschikt maken aan die uitvoering die je mooiste vind.

Mijn keuze zou daarom zijn linksboven of degene er net onder.

met groet en veel sterkte met je keuze.

groet

Ed

Hoi Marc,

Voorzover het van foto’s te beoordelen is vind ik midden links de mooiste, en onder links de duidelijks afleesbare.

Maarruh, waarom neem je ze niet allemaal? :smiley:

Groeten,

Martin

Zoals de Alpha tourbillons geen tourbillons zijn, zijn de Alpha skeletons geen skeletons. Een skeleton horloge is hĂ©Ă©l wat anders dan enkel een open wijzerplaat. Hier lijkt me aan het uurwerk niets ‘ge-skeletteerd’


De definities hier worden steeds ruimer. Laatst een ‘gouden horloge’ dat verguld was, dan weer tourbillons die geen tourbillons zijn en nu wordt het begrip skeleton te grabbel gegooid. We pretenderen hier toch enigszins deskundig te zijn aangaande horloges? Laat iedereen het horloge kopen dat hij of zij ambieert, maar laten we dan tenminste een beetje consequent blijven ten aanzien van de terminologie! Ik zie hierin ook een taak voor de meer ervaren forummers alhier!

Just my 0,02 euro
 :slight_smile:

acour_jeroen Schreef:

Zoals de Alpha tourbillons geen tourbillons zijn,
zijn de Alpha skeletons geen skeletons. Een
skeleton horloge is héél wat anders dan enkel een
open wijzerplaat. Hier lijkt me aan het uurwerk
niets ‘ge-skeletteerd’


De definities hier worden steeds ruimer. Laatst
een ‘gouden horloge’ dat verguld was, dan weer
tourbillons die geen tourbillons zijn en nu wordt
het begrip skeleton te grabbel gegooid. We
pretenderen hier toch enigszins deskundig te zijn
aangaande horloges? Laat iedereen het horloge
kopen dat hij of zij ambieert, maar laten we dan
tenminste een beetje consequent blijven ten
aanzien van de terminologie! Ik zie hierin ook een
taak voor de meer ervaren forummers alhier!

Beste Acour-jeroen,

Het is prima om te vernemen dat bepaalde termonologie zoals jij zegt verkeerd wordt gebruikt. Maar het zou ook heel prettig zijn als jij (als deskundige) ons (als minder ervaren forumleden) eens haarfijn (en liefst aan de hand van voorbeelden) uitlegt wat er dan precies onder verstaan wordt.

Het is makkelijk om iets te roepen, maar ik wil altijd graag weten waarom. Daar is een Forum als dit (wat ik bijzonder waardeer) toch o.a. ook voor bedoeld.

groet

Ed

P.S. Daarnaast zou het ook prettig zijn om antwoord aan de vragensteller te geven, ondanks het feit of de terminologie goed of fout is.

Ed,

Ik ben niet deskundig, slechts liefhebber. Mijn betoog is niet bedoeld om dit topic te ‘kapen’ of ‘om zeep te helpen’ en mijn mening over de betreffende horloges (de originele vraag van de topicstarter) mag je weten, maar vond ik niet nodig om hier te ventileren. Ik laat graag iedereen de vrije keuze in de selectie / aankoop van zijn of haar horloges en over smaak kan (volgens velen, doch niet automatisch ook volgens mij) niet worden getwist. Zegt dit genoeg?

Verder is Google je vriend t.a.v. de definities van bepaalde terminologie. Ik moet ook nog werken ;). Horloges moeten ergens van worden betaald hĂš!

Er is vast ook wel iemand anders op dit forum (of ikzelf op een mij beter schikkend tijdstip) die de definities wil toelichten en anders is er nog de zoekfunctie op dit forum!

Hoe dan ook, er is een verschil tussen een ‘open dial’ (zie Alpha, waar je door een open wijzerplaat een standaard uurwerk ziet) en een ‘skeleton’ (open of zelfs gĂ©Ă©n wijzerplaat en het uurwerk zoveel mogelijk ‘open’ door het minimaliseren van bruggen en openwerken tandwielen en raderen, zie http://www.jochenbenzinger.de voor mooie voorbeelden)!

acour_jeroen Schreef:

Ed,

Ik ben niet deskundig, slechts liefhebber. Mijn
betoog is niet bedoeld om dit topic te ‘kapen’ of
’om zeep te helpen’ en mijn mening over de
betreffende horloges (de originele vraag van de
topicstarter) mag je weten, maar vond ik niet
nodig om hier te ventileren. Ik laat graag
iedereen de vrije keuze in de selectie / aankoop
van zijn of haar horloges en over smaak kan
(volgens velen, doch niet automatisch ook volgens
mij) niet worden getwist. Zegt dit genoeg?

Verder is Google je vriend t.a.v. de definities
van bepaalde terminologie. Ik moet ook nog werken
;). Horloges moeten ergens van worden betaald hĂš!

Er is vast ook wel iemand anders op dit forum (of
ikzelf op een mij beter schikkend tijdstip) die de
definities wil toelichten en anders is er nog de
zoekfunctie op dit forum!

Hoe dan ook, er is een verschil tussen een ‘open
dial’ (zie Alpha, waar je door een open
wijzerplaat een standaard uurwerk ziet) en een
’skeleton’ (open of zelfs gĂ©Ă©n wijzerplaat en het
uurwerk zoveel mogelijk ‘open’ door het
minimaliseren van bruggen en openwerken tandwielen
en raderen, zie http://www.jochenbenzinger.de voor
mooie voorbeelden)!

ik zou er ook op kunnen wijzen, ware het dat ik niet alles lees hier. Ik lees soms ook maar beperkt reacties. Alleen reacties van personen waarvan ik benieuwd ben naar de reactie. Nu had ik het vermoeden dat dit een alpha topic was en zodoende was ik benieuwd naar jou reactie. Vandaar dat ik dit toch lees.

Ben het met je eens wat betreft je betoog. ( gelukkig hebben we hier geen wel of niet battle van het eens zijn :wink: dus deze telt niet mee :smiley: )

vind het trouwens geen mooi horloge.

@ Jeroen: Je het overschot van gelijk: in feite zijn die Alpha’ niet “voldoende” skeleton om die naam te dragen. 't Is gewoon om eens iets anders te hebben. :smiley:

De Alpha Tourbillons zijn zelfs helemaal geen Tourbillons, maar diegene van Lacroix vind ik wel een mooi klokkie.

En tot slot: Het heeft zo’n kick, weer te moeten wachten op zo’n leuk pakje met die mooie postzegels op. :wink:

Kan ik me hélemaal voorstellen Marc! :slight_smile:

Deze geniet mijn voorkeur

Hoi Jeroen,

Op zich ben ik het met je eens dat Alpha zijn terminologie wat ruim interpreteert.
Maar om te zeggen dat ze een standaardwerk met open wijzerplaat leveren als skeleton , vind ik net wat te ver gaan.

Als je de foto’s van Marc goed bekijkt, zie je toch echt wel meer dan een kale bovenplaat. Een andere Alpha skeleton is deze, toch best mooi opengewerkt lijkt me.
.

Natuurlijk kan het ook nog veel mooier: bewust een chinees exemplaar gekozen, met echte tourbillon (kan even geen betere plaatjes vinden):

Maar
 >10k$

Groeten,

Martin

Mooie klok, alleen staat de prijs mij niet aan.

Ed

Vanwege de discussie over Tourbillion ben ik nog eens even in dit begrip gedoken. Sommigen hebben een uitgesproken mening daarover, maar ik heb ik heb zojuist een post geplaatst in mijn nieuwe Alpha met een filmpje als voorbeeld.

Het staat voor mij dus nog niet vast of het geen Tourbillion is.

groet

Ed

Je kunt voor dat bedrag ook 130 Alpha’s kopen :smiley:

Martin, die rechthoekige skeleton vind ik ook een stuk minder niet-mooi dan de ronde met al die kalenderklokkies
 :wink:

Waarschijnlijk omdat daar geen Alpha opstaat :wink:

Ik denk dat dit een ‘in opdracht’ model is, waarvan ze er zelf ook een stapel van verkopen, á la Magrette.

Groeten,

Martin