Skeleton zoekopdracht ( hulp gevraagd)

Beste medeforumers,

Graag wil ik gebruik maken van de hier op het forum zo in ruime mate aanwezige know how .

Ik werd op een verjaardag aangesproken door een familielid met de volgende vraag:zijn Seiko automaat had de geest gegeven en nu zocht hij een skeleton horloge met zwiterse automaat en saffier glas.
En dat alles voor rond de €200,-

Right…

Ik heb hem op voorhand gezegd dat ik denk dat dit voor zijn budget op zijn minst moeilijk gaat worden.

Nou vind ik zo’n vraag altijd leuk, maar skeleton’s zijn niet echt mijn " cup of tea" dus ik vind dit een hele lastige.

Iemand een suggestie?

Vond zelf deze voor €325,-

Boven budget, zwitsers?? en geen automaat…

@robertgerard heeft er een aantal…:wink:

Al eens op w2d gekeken.
Of bij Thomas Earnshaw…

Edit! Moet Zwitsers zijn…dat wordt moeilijk :slight_smile:

Iemand ervaring met deze?

Okido! Succes met de zoektocht!

1 like

Het uurwerk doet me erg denken aan een chinese 6497 kloon. Maar misschien dat Russen ze ook hebben…

Lijkt mij een hele moeilijke zoektocht te gaan worden. Chinese skeletons heb je misschien wel voor dat budget. Houdt wel rekening met invoerkosten, douane, etc.

http://cdn.niketalk.com/6/6d/6d4cb2f9_1344971d1389664757-looking-good-quality-automatic-skeleton-watch-around-125-956653d1359706665-new-sea-gull-m182sk-automatic-mechanical-watch-silver-skeleton-blue-hands-2.jpeg

http://m.aliexpress.com/item/862782082.html?productId=862782082&productSubject=FREE-SHIPING-Seagull-watch-M182SGK-Stud-automatic-mechanical-hollow-rose-gold-watch-couple-models&spm=2114.40010308.4.103.n4pwAJ&tracelog=wwwdetail2mobilesitedetail

En wat Sapphire glas design moet voorstellen… Het lijk zo hard als saffierglas, maar Is het niet :smile:

1 like

Misschien is de fossil ME3054 wat voor je familielid.
Het is een automaat en onder de 200 euro.
Ik denk dat zijn eisen wel zo goed als onmogelijk zijn

Wordt inderdaad lastig Joris,
maar maakt dat zo’n zoektocht niet juist spannend??

Ik denk dat je voor die prijs niet bij een zwitsers skeleton kalibertje uit zult komen. Earnshaw heeft een “zwitsers” werkje erin zitten en gaat al ver over de 200 euri, en met saffier is helemaal onmogelijk!

Een simpel chinees skeletje de pt9211 bv. gaat in nieuwe “europese” modellen ook al voor meer dan 200 weg… tweedehands is er aan dit kalibertje wel voor onder de 200 aan te komen, in bv. een Eichmuller

Succes met je zoektocht!

Mijn suggestie zou zijn de opdracht terug te geven. Ik neem aan dat het over nieuw gaat & dat gaat dus niet lukken.

Sluit gebruikt niet uit!

Die Earnshaw is soms op Watch2Day te krijgen voor €199. Die is SWISS MADE (geeft gelijk aan hoe gemakkelijk dat te bereiken is). Heeft glas, maar dat kan je door saffier laten vervangen. Zit je net boven budget. Is het dan een horloge om echt trots op te zijn? Nee…, dat niet.

1 like

Dank voor de opties waarmee jullie tot nu toe gekomen zijn!
Ik heb de resultaten gedeeld met het familielid, en hij beseft ook dat zijn budget te krap was.

Om die reden heeft hij aangegeven het te willen verhogen naar €300,-.

Opent dit nog mogelijkheden bij jullie??

Groet,

Willem

Even een update, hij is inmiddels zelf ook gaan zoeken en kwam met dit horloge:

Zijn vraag is nu of het uurwerk wat voorstelt of dat het een generiek chinees uurwerk is.
M.a.w. wat is de waarde van swiss made in dit geval.