Ik heb een oude (10jaar) Seiko SXK009 en wil daar een nieuw kwarts uurwerk, insert, dail + hands, dubbel-domed safier in (laten) zetten. (beetje Omega Planet Ocean style)
Bestaat er een vervangend 7s26-binnenwerk, kwarts, voor de SKX 007/9??
Is er iemand die dit project kan/wil uitvoeren voor mij tegen een vergoeding?
Waarom wil je er per se kwarts in? Een nieuwe 7s26 is ook niet zo heel duur volgens mij.
Kan je niet beter op zoek naar een Seiko 7548-7000? Dat is al 90% van wat je wilt hebben (wel vintage). SKX kast en een quartz uurwerk.
Short answer: neen.
Long answer: als je er veel werk/tijd/geld in wil steken is het mogelijk
Ik ben uit nieuwsgierigheid een tijd geleden in omgekeerde richting gaan zoeken: welke mechanische-movement past in een oude quartz-horloge dat ik liggen had. Ben zo in een aantal forum threads geraakt waar mensen jouw exacte vraag hadden ivm Seiko en quartz. Blijkbaar zouden in vintage modellen (bvb. Any 6396/6309) een 7546/7548 of 7C43/7C46 quartz passen, maar bij de moderne SKX gaat dat niet.
Enkele issues: een quartz veel kleiner en je hebt dus spacers nodig, er een verschil met de stem en kroon, de âvoetenâ van de dial aligneert niet en de gaten van de wijzers zijn een ander formaat dat wat de gangbare quartz-movements dragen.
Referenties:
Ok, ga ik onderzoekenâŠ
Prima, hier heb ik wat aan, dank voor je professionele feedback.
Helaas blijft deze vraag vooralsnog onbeantwoord. 
Het is mogelijk, maar vergt een hoop knutsel- en plakwerk.
Bij de oudere modellen was het simpel, een 6309 was qua kroonpositie, stemhoogte en diameters van wijzergaten 1:1 uitwisselbaar met bijv. een 7548. Met een nieuwere generatie zoals de 7S26 bestaat dit alternatief er niet, ofwel je moet een quartzuurwerk juist positioneren qua kroon en hoogte in de kast (anders buigt/breekt de stem), wijzerplaat op het uurwerk plakken (dial dots⊠veel dial dots), een passend werkhouderring nemen, andere wijzers nemen of de bestaande âknijpenâ, etc.
Dus tja, een nieuw 7S26 uurwerk zoals hierboven voorgesteld wordt is de beste optie, je zou zelfs nog voor een moderne 4R36 kunnen gaan met hacking en handwinden.
Alternatief⊠een kant en klare 7002 kopen waar al een flinke klodder lijm in zitâŠ
Hoi, nog even mijn reactie, kwarts vond/vind ik makkerlijker in gebruik. Heb nu meerdere âopwindâ horloges en telkens als ik van horloge wissel, moet ik deze weer gelijk zetten enz.
Enkel nog de SKX009 dragen, probleem opgelost. Rest verkopen. Geld over in plaats van uitgegeven & Zen 
Quartz in een SKX