Skx 007 preciezer maken

Dat is de reden waarom een horloge in meerdere posities gemeten wordt en de resultante van al die posities tussen bepaalde grenzen moet komen.
Na een service beurt - dan is een eerste afregeling al gedaan - laat ik het horloge 24 uur lopen zodat alle nieuwe olie de kans heeft zich mooi te verdelen. Dan regel ik hem opnieuw af. Vervolgens draag ik een klokje gedurende een dag om te kijken of alles netjes blijft en of er nog een fijn afregeling nodig is. Overigens wordt het horloge voor eerste afregeling altijd gedemachnetiseerd.
Om die 15 seconden per dag beter te krijgen is echt maar een minimale verschuiving van de regelsleutel nodig. Met minimaal bedoel ik een “micro” duwtje waarvan je de verschuiving met het blote oog niet ziet.

1 like

Een SKX is erg lastig afregelen, omdat er geen fijnregeling op zit. Zonder afregelapparaat geen beginnen aan.

Tevens kan het kompas zo vastzitten, dat je uitschiet en je spiraal verbuigt. Zelf laatst nog overkomen… Je moet al wel echt skills hebben om die spiraal daarna weer 100% te krijgen. Niet te lichtvaardig aan beginnen. :grin:

Laten upgraden met een 4R36A movement door @PeterLC en hij loopt onder de +1 sec per 24 uur en dat is echt geen grapje. Zeer tevreden over!! :ok_hand:t3:

1 like

Stof tot nadenken. Na m afgedaan te hebben en koud naast het raam plat gelegen is het resultaat 15 extra seconden verlies in een nachtop de 15 seconden die hij al in de min stond bij 24 uur tov de juiste tijd… Dit is heel vreemd. Ik ga toch maar voor het minimale micro duwtje verschuiving van de regelaar zoals Menkepie zei, denk ik. Misschien dat ik het samen mag doen met Peter. Als ik hem er voor betaal.

En wat kost zo’n 4r36a? En is het een seiko?

Kijk even op onderstaande site.

https://www.monsterwatches.nl/product/uurwerk/

Succes!

7S26 kan ook al heel mooi lopen hoor. Is net zo lastig afregelen als het andere uurwerk…

Ik heb het wel meermaals gedaan :joy: Al vind ik -15 dan nog best prima voor zon uurwerk

1 like

Ah mooi , misschien is het dan wel oke om het zo te laten. Mocht ik het toch nog willen later, zal ik het hier nog wel eens vragen om hulp daarmee. Het liefst hou ik het origineel er ook in, dat vind ik wel het leukste

1 like

Peter waar zit je ergens met je (winkel)?