SKX 007 vs nieuwe Turtle (SRP777): Battle of the Seiko Divers!

Om de twijfel te laten verdwijnen;

4 likes

Leuke review, interessant om lezen.
Ik ben benieuwd, heb al de SKX011 in bezit, de 009 heb ik vorig jaar verkocht.
Nu in afwachting van de Padi-turtle, en stiekem zou ik ook nog een SKX007 willen aanschaffen…

2 likes

Zou 't gewoon lekker doen! Ben ook erg blij met dit setje!:wink:

2 likes

Mooi die reissues, ik heb al een zwarte en pepsi SKX maar de cushion van de turtle maakt het helemaal vintage. Ik ga voor een blauwe turtle maar dan aan de rubber. Eerst eens even wat duikers hier verkopen om budget te genereren…

1 like

Leuk om te lezen! Heb zelf een SKX009 en een 6309. Heb ze beide eens naast een nieuwe turtle gehouden en ik was gek genoeg niet overtuigd. Zo zie je maar :stuck_out_tongue:

De lugholes zijn idd erg fijn, maar de SKX009 blijft want die staat gewoon geweldig op jubilee, rubber of NATO, maar qua gevoel geeft de 6309 mij het gevoel dat ik een tank om heb. Op NATO, NDC, mesh of leer draagt hij ondanks zijn forse formaat toch relatief klein vind ik. Misschien komt het door de wabi, of door de gefreesde lunette maar de oude turtle bezorgt mij het gevoel dat ik iets speciaals draag waar de nieuwe turtle me iets teveel “glom”. Misschien dat het toolish karakter van de oude en verweerde mij meer aanspreekt.

4 likes

Ja, dat heeft een bepaalde charme, vind ik ook. Maar vintage en ik zijn niet helemaal compatible :confused:. Ik heb mijn horloges het liefst strak, met mooi gave gepolijste en geborstelde delen en dus zonder krassen, vegen en deuken en optimaal waterdicht. En ik zit ook niet te wachten op (toch vaak) reparatie(tje)s en achterstallig onderhoud. Dus, been there, done that. Doe mij maar een nieuwe met de retro looks! Helemaal perfect voor mij.:thumbsup::

2 likes

:clap: :clap: :clap: Hulde! Pracht review en zeer leerzaam voor mij. Dank!

1 like

Graag gedaan. Was leuk om te doen!

Geweldig review bedankt :ok_hand:

1 like

Ik heb de Seiko SKX007, krijg de SKX009 en sinds gisteren de SRPA19K Zimbe.

Deze horloges zijn gewoon de sjit.

2 likes

En…extra bedankt, zojuist bij Rob een SKX007-J besteld, moest er een keer van komen :wink:

2 likes

Onlangs had ik de kans om een nieuwe Turtle te passen. Prachtige afwerking, echt een Dijk van een horloge. Tot mijn verbazing bleek de Turtle voor mij toch te fors, ondanks de kastvorm a la Sumo waardoor “het lijkt alsof de kast in je pols zakt”.

Mijn nieuwe inzicht heeft ertoe geleid dat ik bij Rob een SKX007 met de nodige subtiele aanpassingen heb besteld. Dat heb ik al eens eerder gedaan, maar die 007 had ik verkocht met de nodige spijt achteraf… Nu dus in de herkansing en ultiem uitgevoerd :thumbsup:

5 likes

Dan heb je aan de nieuwe turtle inderdaad een goeie klok! :sunglasses:

1 like

Bedankt voor je vergelijkende review. Beide fijne horloges. Geniet ervan!

1 like

Dat vraagt om een foto…?
Ben benieuwd naar je aanpassingen

Zodra het horloge klaar is, zet ik een foto op het forum. De basiscomponenten van de aanpassingen zijn in bestelling. De SKX007 krijgt o.a. de wijzerplaat van de SKX171. Omdat ik in het datumvenster een zwarte achtergrond wil met witte letters/cijfers (en de SKX171 dit standaard heeft) bouwen we de SKX171 om tot SKX007 :wink:. Dat scheelt een hoop gesleutel voor Rob. Een coin edged bezel met keramische bezel inlay komt hier nog bij. Double domed saffierglas maakt het helemaal af :heart_eyes:

3 likes

Goede review!
Heb vandaag mijn 1e horloge besteld, een SKX009 met originele Jubilee en Dobed Saffier.

Ik hoop deze morgen te hebben, zal een mooi plaatje op forum zetten.

2 likes

Al een tijdje stil in dit topic. Maar nog steeds een actueel onderwerp. Kwam deze video tegen en vond dat deze hier thuishoort. Voor de echte diehard fans and nerds (zoals ik :wink:). Enjoy!

5 likes

Na aanleiding v je reactie met link op mn Turtle review hier nog 2 reacties Review Seiko SRPE93 Turtle - 11 van TagEd

Allereerst zijn de indexen op de moderne turtles opgelegd. Dus niet zo raar dat ze ‘dikker’ op de wijzerplaat liggen dan n geprinte versie.

Ten tweede begreep ik dat de band vd Turtle geen rubber is, maar v siliconen. Vandaar dat ie nieuw al soepel draagt.
Nadeel v siliconen is dat t vaak stof aantrekt.

1 like

Ah, beter laat dan nooit! En goede aanvullingen! :+1:

1 like