SKX 007 vs nieuwe Turtle (SRP777): Battle of the Seiko Divers!

Zo zak chips is op. Mooi stuk👍. Heb normaal gesproken niet zo heel veel geduld om een heel review te lezen, maar het is je gelukt😚.

1 like

Nou, dat is dan toch een groot compliment!:smiley:

En de anderen ook dank voor de lovende commentaren!
Als ik ze zo lees, dan is Seiko binnenkort helemaal door de voorraad Turtles en SKXen heen! :wink:

1 like

Kevlar staat ze ook goed.

4 likes

Wat is dat voor een jarretel? Ziet er goed uit!

1 like

Kevlar !

Merk, site?

+1

Hadley Roma.

Heb een hele voorraad.

1 like

en een Blumo dail?

Mooi, doe mij maar een kevlar 20mm

Elf.

Leuke review. Vind ze ook erg tof. SKX heb ik al Turtle komt er misschien in blauw met stalen band.

1 like

Om de twijfel te laten verdwijnen;

4 likes

Leuke review, interessant om lezen.
Ik ben benieuwd, heb al de SKX011 in bezit, de 009 heb ik vorig jaar verkocht.
Nu in afwachting van de Padi-turtle, en stiekem zou ik ook nog een SKX007 willen aanschaffen…

2 likes

Zou 't gewoon lekker doen! Ben ook erg blij met dit setje!:wink:

2 likes

Mooi die reissues, ik heb al een zwarte en pepsi SKX maar de cushion van de turtle maakt het helemaal vintage. Ik ga voor een blauwe turtle maar dan aan de rubber. Eerst eens even wat duikers hier verkopen om budget te genereren…

1 like

Leuk om te lezen! Heb zelf een SKX009 en een 6309. Heb ze beide eens naast een nieuwe turtle gehouden en ik was gek genoeg niet overtuigd. Zo zie je maar :stuck_out_tongue:

De lugholes zijn idd erg fijn, maar de SKX009 blijft want die staat gewoon geweldig op jubilee, rubber of NATO, maar qua gevoel geeft de 6309 mij het gevoel dat ik een tank om heb. Op NATO, NDC, mesh of leer draagt hij ondanks zijn forse formaat toch relatief klein vind ik. Misschien komt het door de wabi, of door de gefreesde lunette maar de oude turtle bezorgt mij het gevoel dat ik iets speciaals draag waar de nieuwe turtle me iets teveel “glom”. Misschien dat het toolish karakter van de oude en verweerde mij meer aanspreekt.

4 likes

Ja, dat heeft een bepaalde charme, vind ik ook. Maar vintage en ik zijn niet helemaal compatible :confused:. Ik heb mijn horloges het liefst strak, met mooi gave gepolijste en geborstelde delen en dus zonder krassen, vegen en deuken en optimaal waterdicht. En ik zit ook niet te wachten op (toch vaak) reparatie(tje)s en achterstallig onderhoud. Dus, been there, done that. Doe mij maar een nieuwe met de retro looks! Helemaal perfect voor mij.:thumbsup::

2 likes

:clap: :clap: :clap: Hulde! Pracht review en zeer leerzaam voor mij. Dank!

1 like

Graag gedaan. Was leuk om te doen!

Geweldig review bedankt :ok_hand:

1 like