SKX bezel draait niet goed

Een tijdje geleden heb ik hier vol trots mijn SKX007 geplaatst met o.a een DeepSea bezel van DLW.

Ik had her en der al verhalen gehoord over de kwaliteit van deze bezel, o.a. dat deze niet soepel zou draaien wanneer de originele Seiko bezelpakking wordt gebruikt.

Dit klopt inderdaad.
De originele pakking/O-ring/rubber ring/you-name-it lijkt te dik waardoor de bezel heel stroef/niet draait.

In het begin stoorde ik me hier niet aan.
Nu er (waarschijnlijk) een dualtime insert gaat komen, is het toch handig als deze ook te draaien is.

Zijn er meerdere die dit probleem hebben met deze bezel?
En is hier een makkelijke oplossing voor, bijvoorbeeld een dunnere pakking?

(de optie om de originele bezel terug te plaatsen staat als plan B)

Geen oplossing, maar wil het draadje wel even volgen. Mijn net nieuwe skx007 met originele bezel draait m.i. Ook te stroef

Zit hij er wel goed op? Mijn ervaring is dat die ringetjes bij het plaatsen van de bezel nog wel eens wat verkeerd willen gaan zitten.

Na een paar keer pielen lukte het mij van stroef naar normaal draaien te krijgen

1 like

Heb een coin edge bezel van DLW op mijn skx. Precies hetzelfde. In eerste instantie zat de O-ring opgefrommeld waardoor de bezel helemaal niet te draaien was. Een keer opnieuw er op gezet, met nieuwe originele O-ring. Draait nu stroever als een originele bezel, maar niet belachelijk zwaar in mijn ogen.

idd, dit is vaak de oorzaak.
En als hij een tijd dubbel heeft gezeten kan je hem
weggooien.
Een nieuwe kopen, alleen die passen perfect.

Tip voor TS:
Beetje siliconen vet gebruiken zodat de pakking
goed in de groeve van de bezel blijft plakken.

1 like

Bedankt voor de antwoorden!
Zal een nieuwe pakking bestellen en deze in de bezel plaatsen met siliconen vet.

Hopelijk geeft dit inderdaad de gewenste oplossing.

Mijn ervaring is dat je niet zelf moet gaan lopen klooien met Seiko SKX bezels.:laughing:

1 like
2 likes