SKX eruit, "DressKX" erin

Eindelijk die SKX eruit. Vele jaren (gekocht, verkocht, toch maar weer wel) met plezier gedragen, maar altijd nooit écht een band mee gehad.
Nog sterker, ik vond het vanaf het allereerste moment een lelijk ding. En nog steeds.
Wat hebben we dan nu? Een vijfje. De SRPE55. Met die toch wel enge bijnaam DressKX :confounded: (ik heb het niet verzonnen).

Lijkt het op een SKX? Niet echt. Is het dan wel de vervanger? Voor mij wel.

Een paar millimeter platter en kleiner. Beter uurwerk, want automaat plús opwinden. Opgelegde uurmarkeringen ipv plakplaatjes. Prima standaard band en sluiting ipv die blikken rammelband. Géén draaibare bezel met streepjes en cijfers die je toch nooit gebruikt.
Top.

Dat het 100 ipv 200 m WR is, is niet interessant; zwemmen = zwemmen.

Ga ik de SKX missen? No way. Blij dat ik dat ding hier binnen een dag heb kunnen verkopen, en voor hetzelfde geld (bijna dan, kwam een tientje bij) deze nieuwe Seiko topper heb gekocht.
‘Ja maar, je hebt nu een icoon weggedaan die alleen maar duurder wordt’ …Klopt, goed hè :+1:t4:

De SRPE55 is hier alleen online te krijgen (bv Monsterwatches), de blauwe 53 en grijze 51 liggen wel in de winkel. Kost dat dan? 270 euro :partying_face: Geen geld. Die rare S op de wijzerplaat neem ik er voor dat bedrag er wel bij.

Dus nu 3 zwarte alleskunners in de kast: zwemmen en klussen, hakken en zagen, festivalletje en trainen, netjes of sloeber.

Lijken ze op elkaar? Ja en nee, maar i dont care.

Nou ben ik er wel weer ff klaar mee :wave:t4:

64 likes

Lekker! Een beetje van hetzelfde maar toch anders. Maar de sluiting Frans? Welke sluiting komt er op?

3 likes

Zeker een leuk horloge en vult de andere goed aan. Door de andere uurmarkeringen en de kroon op 4 uur is het toch lekker een eigentijdse Seiko.

Veel plezier er mee!

1 like

Geen idee, maar geen probleem met een Seiko. Dat komt wel goed.

1 like

in ieder geval een leuk trio :ok_hand:
draag ze met plezier.

1 like

Yep. Zag door puur toeval die blauwe versie in een etalage liggen. Huh :thinking: leuk. Even gepast, gevraagd of ze ook een zwarte hadden (nee dus, en ook niet te bestellen, iets met een internationaal model), dus later bij Rob Monsterwatches een zwarte gekocht. Twee dagen later binnen, band even op maat gemaakt en klaar.
Zit en draagt verdomd lekker. En uiteraard een hoop lume (ook al heb je er niks aan).

2 likes

:laughing:

1 like

Mooi

Maar … heb je iets tegen cijfertjes?

1 like

Mooi nuchtere post! En idd fraai trio alleskunners

1 like

Drexie!! Alles goed?

Ja, wiskunde was nooit mijn favoriete vak.

5 likes

Weer een heerlijk model erbij Frans, je bent nu echt van je duikers verlost :wink:

1 like

Kort maar krachtig verhaal! Mooi setje heb je zo!

1 like

Beste compacte beschrijving van de ‘DressSKX’. Enjoy Frans!

1 like

En puur voor de grap gistermiddag alledrie exact gelijk gezet met de atoomklok. Opgewonden, en niet meer bewogen. Nerds :nerd_face: letten jullie op?

Sinn 11 maanden oud, gedragen.
Citizen 2 maanden oud, amper gedragen.
Seiko nieuw uit de stickers, opgedragen.
Nu ongeveer 18 uur later, het resultaat :

De Sinn loopt 2 seconden voor, de Citizen plus 6, de Seiko plus 9.
Keurig :ok_hand:t4: (maar niet belangrijk voor mij).
Zegt dit fantastisch wetenschappelijk onderzoek iets? Alleen over de Sinn, die loopt echt buitengewoon top.
De Citizen heeft net zijn eerste stapjes gezet, en de Seiko kwam vorige week uit de couveuse, dus nutteloze informatie.
Volgend jaar deel 2.

4 likes

Zonde man, dat je de SKX weg hebt gedaan. Een icoon die alleen maar meer waard wordt. :sunglasses:

Heel verstandig. SKX altijd een lelijk ding gevonden. Deze is mooier.

3 likes

Mooi hoor Frans.
:face_with_monocle: Ze lijken wel allemaal op elkaar :rofl:

1 like

Ik weet nog dat ik de eerste keer een SKX kocht, geloof 149 euro bij creationwatches oid.
Doosje open : :grimacing: really. Die band. Die bezel. Zat ook nog zo een originele rubberen band bij (Z nog iets). Keihard rubber, met van die irrtante kronkels erin.
Moest ik eerst een soepel bandje bestellen bij Monsterwatches, en een solide oyster om die jubilee van sardienenblikjes te vervangen.
Nee, dat was geen liefde op het eerste gezicht. Op het tweede trouwens ook niet, maar toch pak m beet 10 jaar mee rondgelopen 'omdat het nou eenmaal een skx is, een “icoon” '. Je moet hem volledig verbouwen voordat je wat knaps in je handen hebt, maar dat was nooit zo mijn ding. Koop dan gewoon wat anders zeg ik dan (alhoewel er verdomd mooie mods van zijn, eerlijk is eerlijk).

Kijk dit dan :
https://www.creationwatches.com/products/seiko-mens-watches-208/seiko-automatic-diver-skx007-skx007k1-skx007k-rubber-band-mens-watch-784.html
:smirk: 300.000.000 van verkocht. Vragen ze nu gewoon 563 voor. Tweedehands 2 meier.
Betaal 270 voor die ik nu heb, heb je een spiksplinternieuwe verbeterde versie ervan. Maar ieder zijn ding.

Goed hè :smile: :+1:t4:

1 like

De Seiko is dus duidelijk het minst qua kwaliteit. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Geintje Frans. Mooi setje en stiekem toch nog een knipoog naar de SKX. Want daar heeft je nieuwe Seiko behoorlijk wat DNA van geërfd.

1 like

DressKX is gewoon een leuk ding. Ik heb de grijze met sunburst en draag m graag. Ik heb nog wat extra uitgegeven voor een Strapcode bracelet, dat kan je ook altijd nog overwegen als de stock band toch niet bevalt. Veel plezier ermee!

1 like

Och, ik had deze jaaaaaaaren geleden al:

(Mod door North East Watch Works)

De badjas heb ik nog, de SKX-in-een-5-kast heb ik al een tijd geleden verkocht. Voelde veel te kwetsbaar

1 like